Explorarea muntelui va aduce haosul în universul lui Kratos, drumul său fiind presărat cu cadavre. Spre finalul călătoriei nu vei mai fi convins de felul în care aceasta se va finaliza şi, pe măsură ce cortina se lasă peste scena lui Kratos, profunzimea lui te cucereşte definitiv.
Atacurile lui Kratos, chiar daca preluate din episoadele precedente au fost retuşate, prinsurile fiind diversificate pentru a putea alege pe cel care îţi dă cel mai mare avantaj în situaţia respectivă. Combourile, redesenate şi lele, cu un impact ieşit din comun, se execută uşor, la o simplă atingere a butoanelor, mecanica jocului fiind parcă mai receptivă decât cea din episoadele precedente (oricum strălucită). Pe lângă lanţurile de acum consacrate anti-eroul nostru dobândeşte, pe parcursul jocului alte arme, similare dar care au şi o serie de proprietăţi specifice, indispensabile pentru a avansa în diferite momente ale jocului. Fiecare armă poate fi upgradată prin colectarea globurilor roşii, prilej cu care nu doar combourile armei respective se vor diversifica dar şi puterile magice ale acestora. Aici intervine prima schimbare: cele patru arme vin cu propriul lor set de puteri magice. Pe langă ele, Kratos obţine arcul consacrat încă din titlul precedent, ce nu mai face parte din setul de puteri magice, şi diferite atribute specifice zeilor pe care îi doboară. Lama Olimpului revine şi ea pentru a substitui Furia Titanilor din jocul precedent. Astfel poţi alterna armele şi puterile acestora pe parcursul jocului asigurând un grad ridicat de diversitate. Sistemul de gardă şi cel de counter sunt inportate cu succes din ediţia trecută, la fel cel de eschivare, deosebit de eficient şi necesar în acest episod.
Minigame-urile sunt prezente şi în acest episod fiind extinse atât ca frecvenţă, durată, cât şi ca variante de combinaţii posibile. Acum butonul ce trebuie apăsat apare în partea de ecran căreia îi corespunde. Spre exemplu triunghiul va apărea în partea de sus, cercul în partea dreptă etc. Astfel jucătorul se poate bucura mai uşor de lanţul de mişcări rezultat din combinaţiile făcute, mişcări ce sunt mai spectaculoase ca niciodată!
Varietatea adversarilor este asigurată de apariţiile diferitelor rase: minotauri, centauri, meduze, soldaţi, harpii, sirene, ciclopi dar şi noi bestii specifice mitologiei greceşti. Pe măsură ce vei elimina aceşti adversari vei avea parte de cel mai sângeros spectacol posibil într-un astfel de joc, spectacol ce îmbină uimitor sublimul cu grotescul. Aceste creaturi te atacă în diferite puncte ale călătoriei tale dar nu la tot pasul motiv pentru care fiecare nouă luptă are o doză constantă de prospeţime.
Inamicii principali sunt excepţionali şi mai numeroşi ca niciodată! Printre ei amintesc pe Poseidon, Hades, Hermes, Hercule şi alte figuri emblematice ale mitologiei ce asigură o serie de lupte legendare.
I.A. este redusă pe primul nivel de dificultate, fiind aproape imposibil să pierzi vieţi altfel decât căzând în prăpastii. Un veteran trebuie să pornească obligatoriu de pe nivelul doi. Urmează emoția indispensabilă a celui de al treilea, ultimul intitulat haos, fiind ca şi până acum, pentru fanaticii seriei!
Camera din God of War III este una revoluţionară! Nu se pune problema unor greşeli nici în primele două episoade însă în acest titlu tehnica folosită este una ce întrece orice alt joc al momentului. Camera se schimbă în funcţie de zona în care avansezi iar în timpul luptei ea se apropie sau se depărtează cu rapiditate schimbând uneori radical perspectiva. Minunat este că toate acestea se întâmplă făra a-l pierde pe Kratos din vedere. Uneori se folosesc abordări panoramice, momente în care chiar dacă eroul nostru este perceput la o scară redusă, acest dezavantaj minim este suplinit de senzaţia pe care ţi-o lasă imensitatea spaţiilor sau inamicilor ce îl înconjoară. Tot la capitolul acesta trebuie să menţionez ideea genială de a reda o luptă prin ochii victimei şi o alta din perspectiva lui Kratos.
Puzzle-urile sunt mult mai bine integrate în acţiunea jocului, dând impresia de permanenţă. Ele nu sunt frustrante însă necesită un exerciţiu minim de logică şi observare.
Întreaga acţiune se petrece în diferite zone ale muntlui Olimp iar Kratos trebuie să se întoarcă de multe ori în locuri pe care le vizitase iniţial. E ca şi cum te-ai mişca într-o singură zonă deosebit de amplă. Dacă iniţial escaladezi muntele ulterior vei cadea în Tartar, de unde va începe ascensiunea ce după multe aventuri şi explorări te va duce în vârf. Acest stil se observă şi în Devil May Cry 3, unde Dante, în mare parte din joc, încearcă să ajungă în vârful turnului, unde îl aşteaptă Virgil. În God of War, călătoria este cu mult mai detaliată, acest lucru datorându-se şi prezentării sale de excepţie. Jocul rămâne unul de lungime medie, aproximativ nouă ore fiind suficiente pentru a-l termina.
Ultima generaţie de console video ne oferă un Kratos, mai viu, ale cărui arme şi armuri par din metale adevărate.. Înfruntările sunt fascinante: inamicii, de multe ori la scară foarte mare, redau perfect materia din care sunt făcuţi: apă, rocă, solzi etc. De cele mai multe ori ai senzaţia că eşti spectator al unui film memorabil. Structura clădirilor si a spaţiilor în care se mişcă spartanul se bucură de un detaliu dus până la aspecte aproape insesizabile. Sintetizând amprenta acestui capitol rămâne cu tine şi după ce ai închis consola!
God of War III reprezintă de la primele scene şi până la final un asediu asupra ta și culmea, unlul pe care îl pierzi cu plăcere! Corurile ce se dezlănţuie în diferite momente ale acţiunii precum şi acordurile redate de orchestră întrec orice aşteptări chiar şi pentru cineva familiarizat cu primele două titluri ale seriei. Lanţurile lui Kratos au un plus de autenticitate atunci când izbesc armurile adversarilor, sunetul fiind de un metalic ireproşabil. Replicile prind viaţă prin intermediul unor actori care nu pot fi decât profesionişti.
Patru grade de dificultate, un gameplay ce invită la dependenţă, posibilitatea de a folosi trofeele gasite la prima parcurgere a jocului pentru a obţine o serie de bonusuri, costume adiţionale, o serie de filmuleţe documentar despre joc şi multe altele sunt motive pentru a-i da acestui joc punctaj maxim.
God of War III este piesa de rezistenţă a consolei Sony, un joc cu o echipă ce a reuşit în trei ani să creeze o operă de artă! Dispune de un sistem al camerei unic, o prezentare precum cea a unui film de top, o abordare mereu diferită şi plină de tensiune. God of War III este şi va rămâne, pentru mult timp de acum înainte, chintesenţa jocului de acţiune – aventură! Din acest motiv nu aveți voie să îl ratați dacă dețineți un PS 3!
Gen: acţiune-aventură.
0 comentarii on "God of War III"
Trimiteți un comentariu