miercuri, 22 septembrie 2010

Super Nintendo

Publicat de Ionutz la 20:48
Istoric: Consola Super Nintendo (SNES) avea o capacitate de 16 biţi fiind lansată între anii 1990 şi 1993. Ea beneficia de o grafică şi de un sunet avansat în comparaţie cu orice altă consolă din acea perioadă.

Tehnic: Super Nintendo era dotat cu un procesor de tip 5A22, cu un nucleu de 16-biţi. Deţinea 64 KB SRAM pentru depozitarea datelor video, 544 biţi memorie pentru stocarea spriteurilor şi 512 bytes de RAM pentru stocarea paletelor de culori. Imaginile erau afişate la 256 sau 512 pixeli rezoluţie orizontală şi 224, 239, 448, sau 478 vertical. Avea un spaţiu de 15-bit RGB pentru culori, dintr-un total de 32,768 culori posibile. Grafica dispunea de 128 sprituri şi până la 4 layere de fundal, din combinaţii de 8x8 pixeli. Layerele de fundal variau între 32x32 şi 128x128, fiecare pe una dintre cele două fundaluri (îndepărtat - apropiat) şi folosind una dintre cele 8 palete.
Sistemul audio era format dintr-un sistem Sony de 8-biti, 64 kB SRAM şi 64 biţi boot ROM. Acesta era aproape independent de restul sistemului cu o putere de 24.576 MHz atât în sistemul NTSC cât şi PAL.
Super FX a fost proiectat pentru a îndeplinii funcţiile pe care CPUul principal nu ar fi putut să le realizeze în condiţii optime. Iniţial cipul a fost folosit pentru a crea lumi 3d având la bază poligoane, texturi, precum şi lumini si umbre. El avea şi capacitatea de a îmbunătăţii grafica jocurilor 2d.

Estetic: Designul este realizat de Masayuki Uemura, cel responsabil şi de estetica primului produs Nintendo. Este consola cu aspectul cel mai reuşit din generaţia 2d, fiind stilată, compactă şi în culori gri închis-deschis. Maneta evolua de la sistemul NES cu două butoane centrale în plus şi două în părţile superioare. Designul acesteia era unul ergonomic. Diverse console ulterioare au preluat elemente ale manetei SNES, inclusiv PlayStation, Dreamcast, Xbox, şi maneta Wii clasică. Cu adevărat cea mai confortabilă manetă de până în acel moment, oferind un control total!

Jocuri: Lansarea nu a fost însoţită de un număr mare de jocuri, însă cele alese au avut greutate: Super Mario World, F-Zero, Pilotwings (ce evidenţia "Modulul 7" de redare pseudo-3D), SimCity şi Gradius III. La acestea se adaugă superba colecţie Mario All Stars, ce includea toate titlurile lansate pe NES, dar care acum beneficiau de o grafică mult îmbunătăţită. La scurt timp urmează Super Mario World 2, ce încheie generaţia 2d a seriei.
În noiembrie 1994 se lansează Donkey Kong Country, un joc platformă cu modele 3d. Cu o grafică detaliată şi o muzică de excepţie jocul rivalizează cu cele lansate pe diferitele console de 32 de biţi. În ultimele 45 de zile ale anului, jocul vinde 6.1 millioane de exemplare, cea mai rapidă vânzare din istoria consolelor video, de până la acel moment.

Impactul pe piaţă: Consola a fost lansat în Japonia pe data de 21 noiembrie 1990 la preţul de 210 dollari. Stocul iniţial de 300.000 de exemplare s-a epuizat în câteva ore iar agitaţia socială a determinat guvernul japonez să ceară producătorilor de console, ca pe viitor, lansarea acestora pe piaţă să aibă loc la finele săptămânilor. Organizaţia mafiotă Yakuza a fost şi ea interesată de consolă existând tentative de furt asupra transporturilor.
Super Nintendo îşi detronează competitorii principali şi cucereşte supremaţia în Japonia, acest lucru fiind posibil şi datorită colaborării strânse cu firme precum Capcom, Konami sau Tecmo. Rivalitatea dintre Nintendo şi Sega a dus la cel mai mare război din istoria jocurilor video. Sega Genesis avea atuul unor reclame dinamice, ce uneori atacau competitorii şi titluri ce ţinteau un public mai matur. Totuşi SNES reuşeşte să deţină prima conversie a clasicului lansat de Capcom pe arcades Street Fighter II, cu un an înaintea consolei celor de la Sega. Astfel, în 1992, în ciuda titlurilor numeroase şi a preţurilor mai mici practicate de Sega, cele două console erau la egalitate. După câţiva ani de dispute SNES cucereşte locul întâi, rămânând popular şi în era de 32 de biţi.
Nintendo a dus o politică de cenzură a violenţei din jocuri, dovandă fiind varianta Mortal Kombat, lansată pe SNES. Genesis a menţinut violenţa şocantă în epocă, a jocului, depăşind Nintendo cu o rată de 3-4 la 1 în vânzări. Lucrurile se schimbă în decembrie 1993 prin întrunirea dintre Asociaţia Interactivă de Software Digital precum şi de Comisia Calificativă de Software Interactiv. Astfel apar calificativele specifice fiecărui joc, menite să redea conţinutul violent al jocului în cauză. În aceste circumstanţe Nintendo renunţă la cenzură şi lansează Mortal Kombat II, întocmai ca varianta sângeroasă de pe arcades şi, de această dată, superioare celei de pe Sega.
În America producţia încetează în 1992 în vreme ce în Japonia consola se va vinde până în septembrie 2003, ultimele jocuri fiind create în anul 2000. 49.10 milioane de console s-au vândut în întreaga lume (23.35 în America si 17.17 în Japonia). Fără a egala succesul NES - 61.91 de milioane, SNES a fost cea mai vândută consolă din acea generaţie. Sega Genesis ocupa locul doi cu 29–30 de milioane de unităţi vândute.

Eu şi consola: Sunt fericitul posesor al unui Super Nintendo în perfectă stare de funcţionare, păstrat în condiţii foarte bune. De asemenea deţin discheta Mario All Stars plus Mario World, aceasta fiind cumpărată cu jocul. A doua dischetă este TMNT in Time. Firma Nintendo a fost asociată cu seria Mario iar magia lor a fost retrăită de ’’n’’ ori prin titlurile clasice refăcute, dar şi prin cele noi. De asemenea am jucat înnebunit Donkey Kong Country, ale cărui reclame fabuloase le vedeam la TV. Potenţialul şi farmecul numeroaselor titluri de top pe care le-am parcurs este absolut, aceasta fiind pentru mine consola ideală a generaţiei 2d.

Sintetizând: În ciuda rivalităţii cu Sega Genesis, sistemul SNES a reprezentat un succes global devenind cea mai vândută consolă de 16 biţi. Popularitatea ei este de actualitate şi în prezent pentru fani, colecţionari, jucători retro şi adepţi ai sistemelor de emulare. Ea îşi demonstrează clar potenţialul reuşind să fie conpetitivă cu consolele de 32 biţi. Astfel mesajul era clar: primele console de 32 de biţi aveau puţine de oferit în comparaţie cu SNES, ce a continuat să influenţeze generaţiile viitoare. Locul ei în vârful consolelor 2d este unul de netăgăduit!

0 comentarii on "Super Nintendo"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez