sâmbătă, 18 decembrie 2010

Dead Space Extraction

Publicat de Ionutz la 11:46

Dead Space Extraction prezintă evenimentele întâmplate înaintea venirii lui Isac la bordul navei Ishimura. Totul începe cu echipa trimisă să extragă construcţia extraterestră ce stârnea atâtea controverse pe pământ. Cum va anticipa orice veteran al seriei lucrurile scapă de sub control iar tehnicieni vor avea puternice halucinaţii.
După acest incident, un agent de poliţie este trimis să investigheze situaţia alarmantă ce acaparase colonia formată pe respectiva planeta. El va întâlni un vechi camarad din armată, acum membru al navei Ishimura, aflată undeva în apropierea coloniei. În misiunea lor ce frizează limitele raţiunii vor mai întâlni un membru al echipei ştiinţifice precum şi o tânără care pare să fi pierdut totul în acest dezastru.
Firul epic este indisolubil legat de joc în fiecare clipă a acestuia, fiind deci foarte intens.

Acest shooter, de tipul celor din sălile de jocuri, în care vei fi ghidat de către computer, putând doar să fixezi ţinta pe ecran, se mulează foarte bine pe controlul manetei Wii. Un buton este destinat trasului, mişcând maneta wii vei mişca ţinta în vreme ce un buton este specific acţiunii telekinetice din primul titlu. Utilizată în special pentru a aduna gloanţe viaţă sau upgradeuri, ea poate bloca obiecte sau chiar proiectile trimise de craturi, ce ulterior pot fi aruncate prin apăsarea butonului de tras. Nunchakul poate efectua un atac prin simpla lui mişcare (însă acesta va fi utilizat doar pentru a distruge lucrurile ce îţi blochează drumul şi doar în extremă pentru a ţine creaturile la distanţă). Sticul este utilizat pentru a alterna între cele patru arme ce pot fi avute concomitent în vreme ce un buton va încetinii inamicii (foarte util în momentul în care eşti înconjurat) iar un altul pentru a reâncărca arma. Dacă monştrii vor sări pe tine trebuie să mişti repede maneta wii pentru a te elibera şi în final poţi apăsa butonul căruia în mod normal îi corespunde telekinesia. (cam nefiresc, logică fiind mişcarea nunchakului). Dincolo de aceste elemente controlul este foarte bun şi cu o acomodare rapidă.
Armele sunt cele din Dead Space, din care poţi deţine concomitent patru. Printre ele este nelipsitul pistol pe care trebuie să îl foloseşti şi pentru sudarea legăturilor întrerupte sub forma unor mini gameuri reuşite. Aruncătorul de flăcări a fost deosebit de atrăgător pentru mine alături de puşca automată şi pistolul cu rază (foarte eficient în dezmembrarea atacatorilor).
Efectul gravitaţiei zero este prezent în câteva locuri însă pierde din inedit nearătându-te plutind. În cele zece nivele ale jocului vei alterna între mai multe personaje fiecare având iniţial arme diferite. Dacă ulterior schimbării vei reveni la cel iniţial, vei avea armele din momentul în care preluasei alt jucător.
Creaturile sunt cele din Dead Space mai puţin cea care avea abilitatea de a se regenera. La finalul stagiului şase precum şi în stagiul nouă vei avea de înfruntat câte un monstru. Dacă primul este logic şi trebuie înfruntat în mai multe etape, cel din nivelul nouă este în mare o copie, are un atac idiot prin care în ciuda faptului că te înghite poţi scăpa, este foarte rezistent, perioadă în care atacurile se repeta de nenumărate ori devenind plictisitoare.
Un nivel are în medie 30 de minute, jocul având puţin peste cinci ore în total, suficient pentru un astfel de gen. Pe parcursul său vor fi multe momente tensionate şi situaţii dramatice ce vor reuşi să îi crească o valoare oricum ridicată.

Raportat la potenţialul consolei Wii grafica este una mulțumitoare, diferite zone ale uriaşei navei Ishimura fiind reproduse cu fidelitate în această ediţie. Totuşi există una sau două situaţii în care apar probleme grafice (se deschide o uşă ce în mod normal trebuia să îţi arate un om murind, însă uneori el nu se observă). Lama zimţată a unei arme este realizată într-un stil bidimensional penibil. Dincolo de aceste elemente se evidenţiază culori solide precum şi detaliul cu care sunt redate personajele din joc.

La acest capitol reuşeşte să inducă din nou o stare de tensiune cu ocazionale momente de tresărire, chiar dacă nu la nivelul primului titlu. Superba temă melodică din introducerea jocului Dead Space apare în timpul unui nivel, probabil în mintea personajului. Vocile sunt bine alese iar efectele sonore reuşite. Însă în momentele (puţine ca număr) în care se vede figura în unui personaj în timp ce vorbeşte, se poate observa uneori un decalaj între mişcare şi sunet/voce.

După terminarea jocului vei primi ca bonus toate cele şase clipuri de benzi desenate, având vocile personajelor şi completând povestea. Se vor activa şi diferite provocări pentru cei dornici să îşi testeze îndemânarea. Vei putea relua fiecare nivel pentru a obţine un calificativ mai bun decât cel iniţial. Însă unctul forte al replay-ului rămâne la astfel de jocuri cooperarea cu un prieten.

Dead Space Extraction atrage cu o poveste foarte bine structurată, un gameplay solid pentru acest tip de joc, precum şi cu o grafică bună. Dacă Resident Evil Darkside Chronicles nu v-a convins, nu rataţi acest joc, e foarte posibil să fiţi plăcut surprinşi!

MEDIA: 7.50/10

0 comentarii on "Dead Space Extraction"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez