luni, 9 august 2010

Nintendo

Publicat de Ionutz la 14:25
Istoric: A treia generaţie de jocuri video începe în 1983 cu lansarea pe piaţă a sistemului Nintendo. Este prima oară când o consolă va fi etichetată după numărul de bits, respectiv 8. Este generaţia în care au fost create cele mai cunoscute titluri din toate timpurile în frunte cu Super Mario Bros. Mulţi consideră această generaţie ca fiind prima din istorie deoarece odată cu Nintendo a început industria jocurilor video aşa cum o cunoaştem în prezent.

Tehnic: Nintendo avea o capacitate de 8 bits. Suporta până la cinci canale audio cu o capacitate cuprinsă între 54 Hz şi 28 kHz, ulterior updatată până la 56 kHz. Iniţial a beneficiat de un cip de protecţie contra jocurilor fără licenţă. Această protecţie se anihila de către ‚‚întreprinzătorii’’ ce deschizând consola tăiau al patrulea picioruş al cipului, mărind astfel şansele de a juca titlurile nelicenţiate sau modificate. O problemă serioasă a reprezentat-o clipirea ledului roşu de alimentare ce ducea la resetarea jocului. Odată cu trecerea timpului, avânt conectori slabi simpla apăsare a butonului putea cauza defecţiunea în cauză. Jucătorii au încercat diferite metodepentru a remedia defecţiunea: să sufle pe lamela dischetei, să apese în mod repetat butonul de alimentare, să şteargă conectorii cu alcool şi chiar să lingă contactele slabe!! Ultimele două metode duceau des la defecţiuni ale consolei motiv pentru care în 1989 Nintendo a comercializat un kit de curăţare automată. O altă revizie a schimbat tipul de alimentare directă a manetelor adăugând de asemenea butoanele start & select şi celei de a doua manete.

Estetic: Consola Nintendo avea un model compact şi elegant. Era prevăzută cu două butoane, unul pentru a permite alimentarea iar al doilea pentru resetarea jocurilor. Dischetele, se introduceau orizontal, asemeni casetelor video după care se lăsa în jos o uşiţă de protecţie. Culorile consolei alternau între gri, crem şi negru, dându-i un aer modern. Un accesoriu iniţial a fost pistolul Zapper, însă cu puţine jocuri populare. Cât priveşte manetele, acestea au devenit un simbol Nintendo, folosit în prezent la aspectul produselor gen: Game Boy Advance şi Game Boy Micro. Ele erau prevăzute cu patru butoane: două rotunde A & B, de culoare roşie, specifice fiecărui joc şi două negre, start & select. În plus Gunpei Yokoi a înlocuit joystickul rigid de până atunci cu sistemul direcţional în formă de cruce. Controlul era fantastic, atât ca receptivitate precum şi din punct de vedere al comodităţii. Acest model a influenţat în mod definitiv următoarele tipuri de manete.

Jocuri: Cultural, Nintendo a reprezentat punctul de plecare al multor jocuri proeminente, dintre care multe au devenit sinonime cu marca ce le-a consacrat. Avem în vedere seria Super Mario Bros, probabil cel mai fascinant joc de aventură clasic ce reuşeşte să ne uimească şi în prezent. Urmează celebrele Final Fantasy, The Legend of Zelda, Mega Man, Castlevania, Metal Gear şi Metroid. Este prima oară când jocurile video aveau un traseu progresiv şi complex, cu o poveste şi un gameplay fascinant.

Impactul pe piaţă: Nintendo Entertainment System (NES) / Family Computer (Famicom) a avut de departe cele mai mari vânzări ale generaţiei sale în America de Nord şi Japonia. Din 18 octombrie 1985 şi până în 1995 au fost vândute 61.91 de milioane de console. Până în 1999 Super Mario Bros a vândut 40.23 de milioane de unităţi iar Super Mario Bros 3, atinge 3.18 milioane în 2003. Acest lucru s-a datorat titlurilor solide menţionate mai sus şi politicii Nintendo conform căreia un joc trebuia să fie titlu exclusiv cel puţin doi ani. Totuşi au existat probleme datorită unui cip care ducea la întreruperea sistemului, aspect ce a descurajat vânzările într-o primă fază. Nintendo a purtat o serie de negocieri cu compania Atari în vederea unei colaborări, însă acestea au rămas fără rezultat când Nintendo a lansat primul joc Donkey Kong şi pe o consolă rivală celor de la Atari. În această perioadă se face simţită rivalitatea cu sistemul Sega, ce avea să devină legendară. Sega se impune în Europa, unde Nintendo nu îşi crease monopolul, precum şi în Brazilia şi Australia. O problemă serioasă au reprezentat-o şi produsele contrafăcute, populare mai ales în regiunile în care consola nu fusese lansată. Acestea chiar dacă aveau modele uşor diferite rulau în principiu aceleaşi jocuri! Datorită împuţinării titlurilor noi, precum şi a scăderii vânzărilor, Nintendo şi-a oprit producţia în SUA în 1995. Spre finalul anilor ’90 Sega îşi retrage în totalitatea prima consola de pe piaţă în vreme ce în Japonia sistemele Famicom au produs unităţi până în anul 2003 acestea fiind reparate până în noiembrie 2007!!

Eu şi consola: Dintre toate consolele pe care le-am jucat pe parcursul anilor, cel mai mult timp l-am investit în jocurile produse de Nintendo în cea de a treia generaţie. Am jucat zeci şi zeci de jocuri printre care şi seria Mario, Castlevania, Contra, Teenage Mutant Ninja Turtles, Ninja Gaiden pe parcursul unor ani serioşi! Creativitatea a fost în acea perioadă la cotele cele mai înalte! Prima dischetă era cu trei jocuri, unică pentru cele lansate de Nintendo: Super Mario, Tetris plus un joc din seria Neketsu cu fotbal. Şi eu am resetat de nenumărate ori jocul şi am suflat în lamelele dischetelor. Unele dischete după ce erau introduse orizontal trebuiau şi apăsate pentru a funcţiona, motiv pentru care am considerat mult timp jocul Terminator 2 defect. Am fost impresionat de modelul acela de consolă şi de fineţea manetelor, motiv pentru care am rămas un adept al produselor Nintendo în rivalitatea lor cu Sega. Ulterior am deţinut şi câteva variante piratate, numite la noi Terminator şi care au fost prilej de nenumărate schimburi cu prietenii. Jocurile erau identice însă puteai da şi peste titluri modificate/contrafăcute iar consolele erau incomparabile calitativ cu bijuteria creată de Nintendo. Încă mai deţin o discheta Nintendo originală!

Sintetizând: Nintendo a schimbat piaţa jocurilor vidoe pentru totdeauna! Când Nintendo a fost lansat, ulterior crizei suferite în industria de gen în 1983, era practic imposibil să vinzi o consolă în magazine. La cinci ani distanţă, în 1988, industria jocurilor video era o industrie de miliarde de dolari. Nintendo a fost prima companie care a încercat să colaboreze cu altele din industrie şi prima care a implementat metode contra pirateriei din sistem. Astfel Nintendo nu numai că şi-a asigurat locul între consolele dominante ale vremii dar a tranşat definitiv supremaţia japoneză în industria jocurilor video!

0 comentarii on "Nintendo"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez