miercuri, 16 martie 2011

Super Mario World

Publicat de Ionutz la 18:42
Este titlul care a pus în evidenţă potenţialul consolei Super Nintendo. Scopul era de această dată o aventură completă în care apărea un nou personaj, dinozaurul Yoshi. Grandoarea jocului este uşor de sesizat, punându-şi amprenta şi asupra hărţii, realizată cu influenţe 3d şi de o complexitate greu de egalat.
Vechile personaje sunt întru totul redesenate, fără nicio excepţie. Noile modele gândite pentru acestea erau uimitoare, ducând cu gândul la o adevărată animaţie. Un exemplu edificator este cel al unor duşmani care loviţi, ies din carapace şi o lovesc nervoşi cu piciorul. În aceste momente ei sunt prezentaţi cu un maiou alb şi cizmuleţe, cu adevărat fantastic! Fiecare nivel era plin de viaţă, putând interacţiona aproape cu orice element din jur. Unii inamici au chiar mantia zburătoare, ce îi înlocuieşte şi lui Mario frunza ce îl transforma în raton. El dobândeşte un nou atac, o lovitură răsucită ce poate zdrobi materia prea solidă pentru o lovitură de cap. Ineditul este asigurat de Yoshi, simpaticul dinozaur verde şi care, vom afla mai târziu, îl ajutase pe Mario încă de la primele sale luni de viaţă. El poate înghiţi o serie de inamici pe care dacă te grăbeşti îi scuipă sub diferite forme. Dacă eşti atins Yoshi fuge speriat însă Mario îl poate ajunge din urmă. Întâlneşti şi pui de Yoshi pe care dacă îi hrăneşti cresc şi pot fi încălecaţi. Unii dintre ei au proprietăţi diferite putând arunca foc, zbura etc. Se adaugă şi o serie de inamici noi şi în general mai difcil de învins.
Melodiile, mereu speciale în această serie, nu se lasă mai prejos având influenţe country precum şi elemente ce măresc suspansul. În peşteri fiecare salt al eroului este prelungit de un ecou ce te transpune în locul respectiv.
Este cel mai lung joc Mario din era 2d, fiind de departe cel mai complex. Fiecare nivel de pe hartă este colorat fie în galben (situaţie în care există doar o ieşire din stagiu), fie în roşu (caz în care pe lângă ieşirea clasică există şi una secretă). Dacă punctul roşu este îngroşat (în general la răscruci) atunci pot fi până la patru ieşiri din stagiu. Pe lângă provocarea de a le descoperi trebuie spus că ele dezvăluie trasee diferite ce implică unul, două, poate chiar mai multe stagii (inclusiv castele secundare) ce altfel ar rămâne nedescoperite. Apar pentru prima oară casele bântuite (ce din start au cel puţin două ieşiri). Putem vorbi fără reţineri de apariţia puzzlelor complexe, dat fiind faptul că după prima treime din joc, nu va fi uşor să le rezolvi. Uneori e nevoie de un anumit element: mantia zburătoare sau de un buton, aflat la mijlocul nivelului şi care trebuie transportat la final unde, odată activat transformă banii în materie solidă permiţându-i lui Mario să ajungă la o poartă secretă etc. În alte cazuri vei avea nevoie de un anumit Yoshi, ce datorită atributelor sale depăşeşte obstacolele. Fără a da atenţie acestor trasee secundare, jocul are undeva la 40 de nivele dar dacă vei căuta să descoperi fiecare secret, demonstrând că eşti un adevărat fan şi reuşind astfel să te bucuri pe deplin de acest monument de creativitate, numărul urcă undeva la 100 !!!
Acest titlu este la fel de provocator şi astăzi, indiferent de jocurile cu care concurează şi indiferent de vârsta jucătorului! Orice veteran îl va simţi la fel de proaspăt cu fiecare ocazie! Mario spulbera definitiv orice concurenţă!

NOTA: 10/10


Citeşte şi : Super Mario Galaxy

0 comentarii on "Super Mario World"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez