duminică, 16 octombrie 2011

Xbox 360

Publicat de Ionutz la 12:06
Istoric: Xbox 360 este a doua consolă Microsoft după consola Xbox. Ea concurează pe piaţă cu PlayStation 3 şi Nintendo Wii în cea de a şaptea generaţie de console video. Cunoscută iniţial sub numele de Xbox Next, Xenon, Xbox 2 sau NextBox, consola a fost concepută în prima parte a anului 2003. În luna februarie se pun bazele platformei software coordonată de vicepreşedintele Microsoft J. Allard. Nucleul procesorului Xenon a fost dezvoltat ca o versiune uşor modificată a celui utilizat de PlayStation 3. Potrivit lui David Shippy angajaţii IBM „ascundeau” munca lor de cei de la Sony şi Toshiba. Jeff Minter a creat muzica programului de vizualizare Neon inclus în Xbox 360. Lansarea oficială are loc în luna noiembrie și decembrie 2005 în întreaga lume.

Impactul pe piață: Xbox 360 a apărut inițial în două variante: pachetul "Xbox 360" (Premium sau 20 GB Pro), la 399 de dolari şi "Xbox 360 Core," la 299 de dolari.
Microsoft a început producţia doar cu 69 de zile înainte de lansare și din acest motiv nu s-a putut asigura numărul de unităţi solicitat iniţial de consumatori. Fiind lanstă cu un an înaintea competitorilor consola a condus în vânzări în prima jumătate a anului 2007. Totuşi începând cu luna septembrie Wii reușește să o detroneze. Lansarea lui Halo 3, în octombrie 2007, duce la o dublare a mediei de vânzări înregistrate în acea perioadă.
În ciuda unui început promițător, divizia de jocuri Microsoft pierdea bani, suma totală ajungând la finele lui 2005 la 4 miliarde de dolari. Însă lucrurile se schimbă începând cu 2008, an pe care Microsoft îl consideră "cel mai măreț din istorie" şi datorită unei creşteri considerabile a numărului de utilizatori Xbox Live.
Conectarea online funcţionează în două forme: un serviciu care nu necesită cont, Xbox Live Silver (Xbox Live Free) şi un serviciu premium pe baza unui cont (Gold). Xbox Live Free permite utilizatorilor să îşi creeze profiluri, să lase mesaje, să acceseze Xbox Live Arcade, Marketplace şi să comunice cu ceilalţi membri. În general un cont gratuit nu permite jocul de tip multiplayer. Xbox Live asigură comunicarea audio dar şi video dintre jucători. Xbox Live Marketplace este un magazin virtual ce permite utilizatorilor să descarce diferite elemente promoţionale.
Kinect duce experienţa Xbox 360 mai departe, jucătorul controlând personajul prin propriile sale mişcări. A fost anunţat în iunie 2009 la Electronic Entertainment Expo, sub numele de Project Natal. Pe lângă gesturi poţi interacţiona cu jocul prin comenzi verbale, obiecte sau imagini. Kinect e compatibil cu toate modelele Xbox 360. Lansarea oficială a avut loc în noiembrie 2010. În 2011 Kinect vânduse aproape opt milioane de unităţi în întraga lume, cu trei milioane mai mult decât se estimase iniţial, în primele 60 de zile de când se afla pe piaţă. În aceeaşi perioadă Xbox Live avea peste 30 de milioane de utilizatori.

Estetic / prezentare: În iunie 2010, Microsoft anunţă un nou model (Xbox 360 S) cu designul schimbat, această dată fiind şi cea de la care variantele anterioare încetau a mai fi produse. Xbox 360 S este regândit cu ajutorul plăcii-mamă Valhalla, ce îi conferă cu până la 30% mai mult spaţiu şi având un cip CPU/GPU/eDRAM integrat. Astfel acest model este mai mic şi mai silenţios decât cele precedente. Este prevăzut cu un port USB în plus şi cu un senzor integrat pentru Kinect. Butonul de alimentare precum şi cel de eliminare al DVD-ului sunt touch sensitive înlocuidu-le pe cele clasice. Hardul extern a fost şi el regândit pentru a fi integrat în consolă. După cum se poate observa doar o parte dintre modificări țin de esența consolei. Astfel pentru posesorii modelului anterior (prezentat în imagine) achiziționarea modelului S, exceptând situația în care primul se defectează, este o chestiune de gust.
Consola dispune de numeroase accesorii: manete cu sau fără cablu, căşti pentru comunicare, cameră web, trei tipuri de carduri de memorie şi patru modele de harduri (20 GB, 60 GB, 120 GB şi 250 GB).
În iunie 2011, Microsoft anunţă "Limited Collector's Edition" Xbox 360 S pentru a coincide cu lansarea lui Gears of War 3. Acesta avea un design personalizat, un hard de 320 GB precum şi efecte sonore specifice titlului Gears of War 3 atunci când consola este pornită sau când se scoate discul.
Xbox Live Arcade este un serviciu online, integrat meniului Xbox 360, prin care se pot descărca jocuri video de către posesorii de console Xbox / 360. Pe lângă jocurile clasice se pot descărca şi o serie de titluri recente precum Assault Heroes sau unele titluri ale altor platforme. Achiziţionarea se face cu ajutorul punctelor Microsoft, folosite pentru a evita tranzacţiile efectuate prin intermediul cardurilor de credit. Xbox 360 Arcade a înlocuit "Xbox 360 Core" pe 23 cotombrie 2007, păstrând însă preţul de 280 de dolari. Acesta conţinea o manetă wireless, cablu AV, intrare HDMI 1.2, o unitate de memorie de 256 MB precum şi cinci titluri Xbox Live Arcade: Boom Boom Rocket, Feeding Frenzy, Luxor 2, Pac-Man Championship Edition şi Uno pe un singur disc.

Jocuri / exclusivități: Exclusivităţile nu sunt atât de numeroase ca cele de pe consola Sony însă seria Gears of War a devenit sinonimă cu numele Xbox 360, bucurându-se de un mare succes, atât în rândul criticilor cât şi în al jucătorilor. Urmează Halo 3 ce a vândut peste opt milioane de unităţi şi Alan Wake cu o atmosferă şi un mod de joc aparte. Desigur majoritatea titlurilor disponibile pe PlayStation 3 sunt comune şi consolei Microsoft. Alte titluri cu impact deosebit: Ninja Gaiden 2, Ghost Recon Advanced Warfighter, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Dead or Alive 4, Saints Row etc.

Tehnic: În interior Xbox 360 foloseşte un triple-core IBM designed Xenon drept CPU. Procesarea grafică este asigurată de ATI Xenos, ce dispune de 10 MB eDRAM. Memoria lui principală este de 512 MB.
Xbox 360 a avut o serie de probleme tehnice, cea mai cunoscută fiind "General Hardware Failure" cunoscută şi ca inelul morţii datorită celor trei cadrane roşii ce apăreau în jurul butonului de alimentare. Pentru a ajuta clienţii, Microsoft a extins garanţia la trei ani, atât pentru această eroare cât și pentru cea cunoscută sub denumirea E74. Chiar dacă modelele ulterioare aveau o imunitate crescută față de aceste erori ele au putut fi eliminate în totalitate odată cu lansarea modelului Xbox 360 S.
Xbox 360 suportă diferite formate de redare video printre care Windows Media Video, H.264 şi MPEG-4. Se pot vizualiza poze existând şi posibilitatea de a reda diferite formate audio.
Microsoft a lansat o serie de updateuri ale interfaţei Xbox 360. Acestea includ noi opţiuni, îmbunătăţesc funcţionalitatea Xbox Live precum şi compatibilitatea multimedia. În acelaşi timp remediază eventualele buguri din software.

Eu și consola: Am cumpărat consola la finele anului 2009 şi trebuie să spun că am îndrăgit-o în scurt timp. În prezent cred că ţin mai mult la ea decât la Playstation 3 pe care l-am cumpărat datorită exclusivităţilor. Chiar şi maneta, pe care iniţial o consideram sub nivelul celei de la Sony, a ajuns să aibă o serie de avantaje pe care le prefer (ex. butoane mai ferme, poziţionarea firească a comenzilor de acţiune pentru shootere).
Chiar dacă mai compact, Xbox S are o formă frontală care pe mine nu m-a cucerit, rămânând fidel modelului pe care îl dețin în prezent și care, spre norocul meu, nu a manifestat erorile prezentate mai sus. Interfaţa prietenoasă m-a prins şi pe nesimţite am început să am mare grijă de avatarul meu (căruia îi schimb frecvent hăinuţele raportându-mă şi la vremea de afară). Covârşitoarea majoritate a titlurilor din această generaţie le-am jucat pe consola Xbox 360 singurul regret fiind legat de inexistenţa unor titluri exclusive numeroase. E drept că Alan Wake a fost o experienţă plăcută iar seria Gears of War, al cărei ultim episod abia aştept să îl joc, a fost plină de surprize însă acestea nu compensează titlurile Sony.

Sintetizând: La 31 martie 2011 erau vândute peste 53 de milioane de unităţi Xbox 360 în întreaga lume. Odată cu anunţarea modelului S, Microsoft a dat o declaraţie prin care preconiza că până în anul 2015 nu va fi necesară lansarea unei noi console.
Ocuparea locului doi în această generație, surclasând consola Sony, poate fi considerată o victorie pentru Microsoft. Playstation a pierdut o parte dintre exclusivitățile din trecut, serile respective fiind acum lansate și pe Xbox 360. Câteva îmbunătățiri suplimentare, ceva mai multe exclusivități de top și viitorul va arăta foarte bine pentru Microsoft!

0 comentarii on "Xbox 360"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez