duminică, 23 mai 2010

God of War II

Publicat de Ionutz la 00:25

Timpul s-a scurs iar Kratos, in ciudat locului pe care il detine in Olimp, continua sa nutreasca acelasi resentiment fata de zei. Zeus vede in el o amenintare reala motiv pentru care se decide sa ii intinda o capcana in urma careia acesta, nu numai ca isi pierde puterile de zeu, dar este nevoit sa revina chiar din Infern. Odata intors dintre morti Kratos isi fixeaza un nou tel: distrugerea lui Zeus. Insa pentru a-si atinge scopul va fi nevoit sa parcurga o noua calatorie, in spatiu dar si in timp…
Pornind de la ideea solida din primul joc povestea evolueaza intrand intr-o etapa mult mai complexa si cu atat mai imprevizibila.

Kratos isi mentine cele trei tipuri de atacuri, cu mici nuantari. Sistemul de combouri este mentinut cu ceva retusuri estetice, puterile magice nu mai sunt primite de la zei dar sunt obtinute treptat pe parcursul jocului si deriva in substanta de la primele. In general nu ai de ce schimba ceva ce este excelent iar forma sau estetica este satisfacuta, unele puteri fiind transpuneri (fulgerul lui Zeus devine arc). Desigur unele sunt originale cum ar fi cutremurul pe care il obtii in final. Trebuie sa recunosc faptul ca am preferat setul initial deoarece nimic nu a egalat darul lui Hades din primul joc. Eu am pus in continuare accent pe combouri motiv pentru care nu am suferit de pe urma fortelor magice. Furia Zeilor se transpune in Furia Titanilor dar cu efecte identice. Prinsurile, blocajul si sistemul de rostogolire se mentin si ele, usor mai spectaculoase. Pe langa aceste categori se introduce una: posibilitatea de a schimba armele. Astfel poti obtine ciocanul imens al vechiului tau rival precum si o sulita ori sabie cu diverse puteri. Ideea este ca acestea nu se ridica la eficienta lanturilor insa in scurte portiuni pot fi folosite de dragul esteticii. Din acest motiv nu cred ca se impune aprofundarea lor.
Sistemul in care, in diferite momente ale jocului trebuie sa executi o serie de comenzi conform celor aparute pe ecran se mentine. Nu voi relua cele spuse in prima recenzie insa in God of War II aceste scene sunt mult mai ample si mai spectaculoase, uneori un buton gresit putand sa insemne moartea (a se vedea lupta cu Zeus).
Si de aceasta data adversarii sunt din categori diverse, intalnim astfel fete cunoscute dar si noi rase. Spre marea mea multumire inamicii principali sunt mult mai numerosi ca in primul God of War iar luptele sunt incredibile.
In ceea ce priveste I.A., observatiile din prima recenzie se mentin, diferenta este parca mai greu sesizabila pe normal fata de usor, primul joc transand mai clar distinctia.
Camera este la fel de ireprosabila si jocul primeste din nou felicitari la acest capitol important.
Linearitatea jocului este atenuata desi continua sa fie regula. Totusi sunt portiuni importante din joc in care rezolvi diferite puzzeluri pentru a reveni in camera centrala din care pleci catre urmatorul puzzle etc. Miscarile lui Kratos sunt mult mai libere, el putand escalada zidurile din mai multe unghiuri. Este introdus si un nou sistem de agatare de diferite puncte pentru a trece peste prapastii etc. Inca din prima parte a jocului ai posibilitatea sa strapungi cerul alaturi de Pegas, prilej de confruntari memorabile. Toate aceste inovatii au fost inspirate inlaturand minimul de rigiditate existent. Intinderea jocului pare usor crescuta fata de predecesorul sau insa la o a doua parcurgere timpul necesar nu depaseste cu mult timpul de care aveai nevoie pentru a termina primul God of War.
Gameplay-ul din God of War II a acoperit orice minus la care te puteai gandi! Poate din aceasta grija scrupuloasa a alunecat usor in exces (noile arme), exces intru totul scuzabil per ansamblu.

Cel mai plin 10 din lume! Gura iti ramane deschisa pe tot parcursul jocului si ma mir cum de piulitele din consola au stat la locul lor. Grafica din God of War II frizeaza ultima generatie de jocuri video. Atacurile aeriene, combourile sclipitoare, realismul miscarilor si un univers care alaturi de personajele ce il populeaza este finisat pana in cele mai minuscule detali. Din nou violenta si brutalitatea au la indemana mijlocul prin care sa impresioneze. Echipa de graficieni merita multumirile noastre! Muzica din stagii este inspirata iar vocile continua sa dea viata personajelor intr-un mod ireprosabil.

Un numar mare de grade de dificultate cu bonusurile ce decurg din ele. God of War II este un joc pe care nu il poti lasa din mana dupa ce l-ai parcurs doar o singura data. Replayul pentru un fan al genului este inevitabil, fiind greu de crezut ca placerea va avea de suferit cel putin pana la parcurgerea gradelor de dificultate.

God of War II este cel mai solid titlu Sony (nu degeaba detin monopolul) si mai mult decat atat cel mai bun joc al generatiei sale. In opinia mea el rivalizeaza cu diferite titluri din generatia PS 3 / Xbox 360, reusind sa le surclaseze pe unele dintre ele. Acest titlu are un loc asigurat in istoria jocurilor video motiv pentru care, daca inca nu l-ati jucat, nu ezitati sa il cumparati! Chiar daca detineti deja un PS 3 sau Xbox 360, nu va poate dezamagi!

Gen: acţiune-aventură.

MEDIE: 10/10

0 comentarii on "God of War II"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez