miercuri, 13 octombrie 2010

InFamous

Publicat de Ionutz la 17:14

O explozie electrică aruncă un oraş întreg în întuneric şi haos. În urma acestui dezastru personajul principal începe să îşi descopere puterea de a controla electricitatea. Cum? De ce el? Sunt întrebări inutile momentan. Oraşul e pus sub carantină şi devine un teren fertil pentru bandele de tâlhari ce îşi dispută supremaţia. Prietenul cel mai bun îl priveşte cu reţinere iar iubita se îndepărtează uşor de el. Trebuie să părăsească oraşul dar pentru asta e nevoie de o alianţă.
Înainte de a porni la drum priveşte în jur şi alege: vei sprijini populaţia sau vei profita de situaţie pentru a-ţi atinge propriile ţeluri...? Printr-o prezentare de tipul benzilor desenate adevărul halucinant din acest joc prinde contur în timp ce te ţine legat de manetă!

O dată ce ai decis să fi bun sau rău rămâi consecvent! Orice acţiune contrară îţi va da înapoi reputaţia (ex. daca ai ales să fi infam dar ajuţi un civil, devi uşor mai bun; dacă vrei să devi erou dar iei energia civililor sau inamicilor devi uşor mai rău). Pentru fiecare personalitate există trei trepte (bun, erou, faimos respectiv rău, tâlhar şi infam). Eşti interesat să le atingi pe toate, deoarece unele scheme sunt disponibile doar la aceste niveluri. Unele abilităţi se obţin pe măsură ce alimentezi cu electricitate diferite sectoare ale oraşului, altele pe baza punctelor de experienţă şi o ultimă categorie ce devine accesibilă atunci când îndeplineşti un anumit număr de misiuni secundare.
Chiar dacă jocul este în principiu acelaşi dualitatea este şi ea solidă. Astfel dacă alegi să fi bun, vei putea elibera zone ale oraşului unde oamenii îți vor construi puncte de recuperare. Puterile variază de la combouri şi raze electrice până la scuturi şi bombe de electricitate, au forme şi intensitate diferită în funcţie de personalitatea pe care o ai. Mai mult, dacă eşti infam oamenii vor arunca cu pietre în tine fiind ostili, iar pe de altă parte dacă eşti bun însă prins în situaţii limită vei fi nevoit să iei energia adversarilor când sunt la pământ lucru ce va duce la o scădere a reputaţiei pozitive. Misiunile secundare sunt total diferite: ex. poţi escorta prizonierii în închisoare sau poţi să îi ajuţi. Vei putea îndeplini doar acele misiuni conforme cu personalitatea ta. Mai primeşti o serie de obiective în schimbul cărora obţii puncte de experienţă. Ele sunt destul de variate considerând frecvenţa lor, ocazional repetându-se în locaţii şi circumstanţe diferite.
Jocul îţi conferă o libertate foarte mare, acţiunea desfăsurându-se, pe rând, în sectoarele oraşului. Poţi explora fiecare străduţă şi îndeplini orice obiectiv secundar înaintea misiunilor primite de la colaboratoarea ta.
Camera face probleme în momentul în care excaladezi clădiri dovedind de multe ori unghiuri moarte ce duc la prăbuşire. Nu mi-a plăcut uşurinţa cu care personajul escaladează, aceasta amintind de Spiderman. Sistemul de ţintire este specific jocurilor 3rd person și necesită o perioadă de acomodare pentru ochirea inamicilor situaţi pe clădiri.
Gameplay-ul prin structură şi misiuni dovedeşte creativitate şi viabilitate, lucru de apreciat. De asemenea I.A. este ridicată jocul fiind uneori problematic pe nivelul normal.
Cele două bande sunt originale şi au atacuri multiple, de multe ori folsind diferite arme şi maşinării. Ultima treime din joc oferă şi câteva lupte memorabile cu inamici principali. Jocul are o lungime peste medie iar în condiţiile în care parcurgeţi obiectivele secundare, devine un joc lung.

Chiar şi grafica face o trimitere uşoară către anumite stiluri, specifice benzilor desenate americane. Oraşul are o atmosferă de cele mai multe ori sumbră, cu multe străzi întunecate, chiar după restaurarea reţelei electrice. S-a păstrat proporţia dintre personaje şi diferitele obiecte cu care intră în contact. De asemenea efectul diferitelor atacuri produc rezultate felurite. Totuşi efectul vizual se păstrează la un nivel mediu, chiar dacă în anumite momente, cum ar fi luptele cu imensele schelete metalice, demonstrează un potenţial, ce rămâne per ansamblu latent. Culorile sunt şi ele estompate de cenuşiul oraşului excepţie făcând sferele luminoase, intense. Mişcările personajului necesită un timp de acomodare, fuga lui dând o impresie negativă iniţial, dar care se justifică oarecum prin spaţiile vaste ce trebuie parcurse.

Vocea personajului principal este excepţională, atât pe parcursul aventurii cât şi în scurtele narațiuni dintre stagii. Nici celelalte personaje nu se lasă mai prejos contribuind la o atmosferă ce te cucerește cu ușurință. Replicile sunt complexe iar exploziile au un efect credibil. Coloană sonoră bună, ce induce suspans și tensiune.

Jocul are două finaluri, în funcţie de calea pe care o alegi în timpul jocului. Acesta este un motiv suficient pentru a mai parcurge jocul măcar încă o dată. Astfel vei experimenta puterile specifice alături de noi misiuni şi obiective secundare. Gradele de dificultate, în număr de trei, te provoacă şi ele să îţi încerci limitele.

Acest joc şi-a arătat potenţialul dovedind că nu trebuie omis. Originalitatea gameplayului atrage şi chiar oferă din multe puncte de vedere ceva diferit. Este o experienţă plăcută, în ciuda graficii nevonvenţionale, ce ar putea să nu atragă şi mai presus de toate prin replayul foarte bun!

MEDIE: 8.50/10
Gen: acţiune-aventură.

0 comentarii on "InFamous"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez