miercuri, 2 noiembrie 2011

Gears of War 3

Publicat de Ionutz la 18:51
Seria ajunge la final.

După distrugerea ultimului oraş, atât oamenii cât şi rasa locust încearcă să îşi construiască noi baze şi fortificaţii în vederea următoarelor confruntări. Proviziile cât şi rezervele de armament sunt şi ele o mare problemă pentru cele două tabere. Virusul ce a produs mutaţii în rândul membrilor locust se dezvoltă cu o rapiditate uimitoare fiind o ameninţare palpabilă şi pentru rasa umană. În acest context grupul condus de Marcus, retras pe o navă de luptă, primeşte un mesaj de la tatăl acestuia, ce fusese considerat mort în urma evenimentelor din Ziua E.
În ultimul episod al trilogiei, în vreme ce protagoniştii luptă pentru a-l elibera pe Adam Pheonix, sperând în acelaşi timp să pună capăt dezastrului ce îi înconjoară, avem parte de scene ce ne arată latura umană a unora dintre personaje, păstrată intactă în acel haos absolut.

Un mod de joc total.

Având în vedere sistemul de joc bine implementat încă de la primul titlu, mă voi limita să analizez aspectele introduse în acest ultim episod. În primul rând trebuie spus că atunci când eşti rănit poţi fi salvat de către unul dintre cei patru parteneri chiar dacă parcurgi campania de unul singur. În trecut această opţiune era disponibilă doar în situaţia în care cooperai cu un prieten. Astfel cazurile de moarte subită, uneori stupide, sunt reduse la minimum în vreme ce ultimele grade de dificultate te provoacă să îţi testezi limitele fără a deveni frustrante.
Jocul nu a devenit un survival însă vom sesiza că muniţia este ceva mai redusă fiind de cele mai multe ori poziţionată în locuri strategice (înaintea unui atac sau la începutul unei noi misiuni). Ajungem în acest mod să vorbim despre o a doua inovaţie ce îţi permite să schimbi o anumită armă cu cea pe care o deţine unul dintre ceilalţi membri ai grupului. Important este faptul că se poate schimba doar o armă din aceeaşi categorie cu arma primită (pistol, puşcă, armă automată etc.), iar arma nouă este primită în stadiul în care o folosea personajul respectiv (cu sau fără muniţie).
Majoritatea armelor provin din episoadele trecute, unele fiind îmbunătăţite (modalitate de tragere uşor diferită, posibilitatea de a privi prin cătare etc.) dar având şi ocazia de a testa noi unelte ale morţii (o puşcă al cărei proiectil subteran îşi urmăreşte ţinta pentru a ţâşni în faţa lui explodând sau o sabie de safari brutală şi puternică). Fiecărei arme îi corespunde o execuţie proprie, atunci când inamicul se târăşte pe pământ între viață şi moarte. Astfel de execuţii provoacă o mare satisfacţie şi merită încercate în repetate rânduri.
Adversarii au avut o inteligenţă crescută pe parcursul întregii serii iar acest episod nu face nici el excepţie. Aceştia se ajută între ei, atacă strategic exploatând la maxim mediul înconjurător, execută foc de acoperire etc. Rasa afectată de virus suferă diferite metamorfoze chiar în timpul luptei aspect ce creşte elementul surpriză precum şi varietatea categoriilor de adversari, mai mult decât satisfăcătoare. Fiecare dintre cele cinci capitole va avea măcar o confruntare ieşită din comun împotriva unui monstru de proporţii.
Structura stagiilor te pune în situaţii cât se poate de diferite: să aperi o anumită fortificaţie, să asediezi diferite puncte strategice, să supravieţuieşti numeroaselor ambuscade şi desigur să testezi o serie de vehicule şi arme de asediu. Noutatea la acest capitol o reprezintă catapultele iar dintre vehicule submarinul oferă o experienţă aparte. Fără a se înţelege din asta că neglijez urmăririle incendiare pe străzile invadate de păienjeni uriaşi!
Fluiditatea confruntărilor pare să primească şi ea un plus mulţumită sistemului de colaborare dintre membrii grupului dar şi datorită unui sistem de utilizare a diferitelor atribute specifice armelor mult mai intuitiv în unele situaţii (execuţii, mod de tragere, atacuri secundare dintre care menţionez celebra drujbă pe care am folosit-o în nenumărate ocazii, satisfacţia fiind pe măsură)!
Îţi doreşti să termini într-o clipă acest joc excelent şi în acelaşi timp ai vrea ca el să continue şi dincolo de cele aproximativ nouă ore de acţiune furibundă! Cu atât mai mult replay pentru noi!

Explozia de culoare.

Ca design lucrurile stăteau foarte bine încă de la episodul precedent. Se puteau reproşa doar două aspecte: lipsa unor culori intense şi diversificate iar în al doilea rând aspectul uşor grosolan al anumitor soldaţi, în special atunci când erau ucişi cu arme de mare putere iar corpul le era secţionat. Ambele chestiuni sunt rezolvate pe deplin în prezentul titlu: avem parte de culori deosebite, de un design al nivelurilor ce variază între baze militare, nave de luptă, zone aride dar şi mediu marin explorat cu ajutorul submarinului. Astfel grafica de ultimă oră îşi arată fără rezerve potenţialul. În continuare producătorii au ales să schimbe uşor perspectiva de vizualizare, protagoniştii fiind surprinşi de cameră de la o distanţă ceva mai mare decât cea folosită în titlurile 3rd person clasice. Datorită acestui efect se obţin două avantaje: raza de vizualizare a mediului creşte iar personajele ni se prezintă dincolo de orice reproş! Fluiditatea acţiunii nu este întreruptă nici măcar de urma unei erori grafice.

Război pe ritmuri alese.

Partea audio a seriei nu a fost niciodată neglijată. Gloanţele au şuierat în voie, exploziile au fost asurzitoare iar vocile protagoniştilor şi-au făcut în principiu datoria, fiind potrivite personalităţii acestora. Toate aceste aspecte se păstrează şi chiar se intensifică o dată în plus însă ceea ce iese cu adevărat în evidenţă este coloana sonoră. Dacă în trecut aceasta se mulţumea să vină în sprijinul acţiunii, cu ritmuri alerte şi la nevoie punctând suspansul, acum avem ocazia de a ne bucura de pasaje diferite, cu linie melodică lentă, atât în clipuri cât şi în timpul jocului. Aşa cum am subliniat şi în alte ocazii această alăturare este de efect, completând atmosfera dintr-un anumit titlu.

Eforturi încununate de succes.

Gears of War 3 oferă o experienţă plină de satisfacţii fiind aproape imposibil să nu îl priveşti ca pe unul dintre jocurile de căpătâi ale genului din care face parte. După terminarea campaniei o să îţi doreşti pur şi simplu mai mult! Să reiei campania vine de la sine, elemente de noutate nu lipsesc nici ele: câteva căi alternative, strategii diferite şi de ce nu, arme diferite. Ultimele grade de dificultate devin şi ele mai atrăgătoare acum când poţi fi salvat şi de ceilalţi membrii ai echipei. Chiar simţi nevoia să descoperi fiecare amănunt pe care acest joc îl are de oferit. Mai intensă ca niciodată este campania de cooperare, de doi până la patru membrii, şi desigur cea online!
Aşadar posibilităţi multiple şi o sorginte de adrenalină greu de epuizat, motive suficiente pentru a ţine strâns de cel mai bun joc Microsoft!

PUNCTAJ: 10/10

0 comentarii on "Gears of War 3"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez