Tehnic: Genesis era dotat cu un procesor de tip Motorola 68000 16/32-biţi rulând la 7.67 MHz. Memorie era de 64K RAM, 64K video RAM. Afişa o paletă de 512 culori, din care pe ecran 64 (mod normal) sau 183 (mod umbră/lumină). Spriteuri maxime ce puteau fi afişate pe ecran: 80 (320-pixeli) sau 64 (256-pixeli).
Sunetul era susţinut de Yamaha YM2612, cu cinci canale FM şi unul FM/PCM şi 4 canale Programmable Sound Generator.
În 1991, Sega anunţă adaptorul Mega-CD. Acesta avea memorie mai mare, un chip de sunet suplimentar şi grafică înbunătăţită (similar modulului 7 de la SNES). Totuşi diferenţa esenţială consta în mărimea jocurilor ce puteau fi suportate. Casetele tipice aveau o capacitate de 8 până la 16 megabiţi, în vreme ce CD-ROM-ul suporta 640 megabţi. A fost asociat cu titluri precum Sonic CD şi Night Trap, însă a vândut sub aşteptări.
În iunie 1994 este prezentat sistemul 32X ca fiind "Intrarea unui om sărac în generaţia viitoare de jocuri video." Iniţial fusese conceput ca o consolă însă producătorii au fost convinşi să îl transforme în adaptor pentru Genesis. Chiar şi cu o memorie mai mare acesta nu a atras nici consumatorii nici producătorii, având în vedere că lansarea noului Saturn fusese anunţată pentru anul următor.
Estetic: În imagine se poate observa ultimul model Genesis, împreună cu cele două adaptoare. Culoarea neagră îi conferea o oarecare distincţie ce susţinea imaginea, intens promovată, de consolă serioasă. Iniţial maneta Mega Drive era prevăzută cu trei butoane principale şi cu un buton de Start, folosit în general pentru a pune jocul pe pauză. În 1993 este lansată versiunea cu şase butoane, odată cu titlul celor de la Capcom, Street Fighter II: Special Champion Edition (ambele în imagine). Spre deosebire de primul model acesta era puţin mai mic şi se asemăna cu designul butoanelor de arcades ale jocurilor de fighting. Ambele aveau o formă rotunjită. S-au mai comercializat pistolul Menacer, în replică la Super Scope de la SNES, precum si alte anexe lipsite de popularitate.
Jocuri: Printre cele mai bune titluri, importate de pe arcades, se numărau: Altered Beast, Golden Axe şi Ghouls 'n Ghosts, demonstrând cât de aproape era experienţa Genesis de cea simţită în sălile de jocuri. Sonic the Hedgehog, apărut în 1991 a fost un succes, imaginea mascotei Sega devenind cunoscută pe întreg continentul. Printre alte titluri de succes: Castlevania Blood Lines, Contra Hard Corps, Ristar etc.
Impactul pe piaţă: Sega încearcă iniţial o colaborare cu Atari pentru distribuirea consolelor în SUA, dar negocierile nu se concretizează într-un accord. Genesis se lansează la 15 septembrie 1989, la un preţ de 190 de dolari, cu zece mai puţin decât plănuiseră iniţial. După lansarea din 30 noiembrie 1990, din Europa, Mega Drive devine o consolă populară, asemeni predecesorului său. Sloganurile cele mai cunoscute au fost: "Pentru a fi bun e nevoie de secole, pentru a fi atât de bun e nevoie de SEGA!" şi "Cu cât te joci mai mult, cu atât devine mai tare!" alături fiind poza unui bărbat care zdruncina maneta.
La finele lui 1995, în Japonia, Mega Drive nu reuşise să se impună dar Saturn zdrobea momentan consola PlayStation, a celor de la Sony. Drept urmare Nakayama decide să întrerupă producţia Mega Drive. Această hotărâre era logică pe piaţa din Japonia dar dezastruoasă în America de Nord unde Genesis era mult peste Saturn în vânzări. Spre deosebire de Sega, Nintendo s-a concentrate asupra jocurilor de 16 biţi reportând cel mai lucrativ sezon din industrie.
În 1998, Sega transmite licenţa Mega Drive către Majesco relansând consola. Majesco a început să vândă milioanele de dischete rămase pe stoc împreună cu al doilea model Genesis, până la lansarea celui de al treilea tip. Sega Mega Drive va fi retras de pe piaţa europeană în anul 1998. În aceeaşi dată este oprită şi producţia lui Sega Master System, pentru a permite promovarea noului Saturn.
Eu şi consola: Nu am avut niciodată o consolă Sega însă am jucat în diferite ocazii titlurile Genesis. Trebuie spus că atunci când am văzut viteza lui Sonic, pentru prima dată pe Sega Master System, am fost uluit. Am jucat cu plăcere o serie de titluri de pe această consolă însă nu mi-a plăcut ideea adaptoarelor greoaie şi care, aşa cum s-a dovedit, nu au produs rezultatul scontat. Manetele nu au fost la fel de fine şi precise precum cele de la SNES, direcţiile (crucea) fiind unite, iar cele trei, ulterior şase butoane, erau în general inutile, excepţie făcând doar câteva titluri. Poate designul aparent mai ‘cool’, cucerea tinerii vremii (adică pe noi aştia de acum, 25-35 de ani) însă privind comparativ, aleg în continuare consola Super Nintendo cu nuanţele ei de gri, consola 2d ideală pentru mine!
Sintetizând: Genesis a fost cea mai de success consolă a celor de la Sega. Unele jocuri se bucură şi azi de popularitate printre fanii retro, multe fiind disponibile şi pe sistemele online: Wii Virtual Console, Xbox Live Arcade sau PlayStation Network. În acelaşi timp lansarea lui, în paralel cu cea a consolei SNES, a determinat primul război de console din istorie, marcând punctul de vârf în producţia jocurilor 2d.
0 comentarii on "Sega Genesis"
Trimiteți un comentariu