Actiunea din acest joc se petrece in Grecia Antica si este o adevarata incursiune in mitologie. Kratos, personajul principal, este un luptator spartan care isi lasa viata in mainile lui Ares in schimbul victoriei pe campul de lupta. Ulterior zeul il tradeaza si din acel moment Kratos va trai doar pentru a se razbuna. Ocazia i se ofera atunci cand stapnii din Olimp hotarasc sa il inlature pe fratele lor ale carui ambitii nu mai puteau fi controlate. Astfel incepe aventura sublima al carui tel este uciderea unui zeu…
Chiar daca firul epic nu are o complexitate deosebita te va cuceri negresit prin naratiune si expunere, mai ales daca esti un impatimit al mitologiei.
Kratos are trei tipuri de atacuri: cele bazate pe combourile executate cu lanturile cu sabii in varv (idee originala), la care se adauga o serie de prinsuri, puterile magice daruite rand pe rand de ceilalti zei si Furia Zeilor ce te introduce practic intr-un stadiu temporar in care atacurile sunt mult mai puternice si mult mai rapide. Fireste ele pot fi upgradate pe parcursul jocului. Personal am folosit cel mai mult combourile si mai putin magiile insa darul lui Hades este unul ce trebuie upgradat la nivel maxim! As sugera ca pe langa aceasta putere magica (ultima dobandita) sa se aleaga inca una sau maxim doua in functie de preferinte. Kratos poate bloca printr-o simplă apăsare de buton atacurile adversarilor săi folosind şi un sistem de rostogolire prin manevrarea sticului drept. Acesta este foarte util pentru a scăpa de atacuri puternice împotriva cărora garda nu ar fi fost suficientă.
Spre deosebire de multe jocuri actiune-aventură ( Assassins Creed, Devil May Cry, Crash etc.) God of War nu foloseşte sistemul prin care îţi fixenzi ţinta pe un adversar (lock on). Acesta prezintă uneori dezavantaje în gestionarea luptelor cu adversarii multipli, mai ales când nu este conceput cu atenţie. Din acest motiv alegerea producătorilor îmi pare potrivită. E drept că sistemul este indispensabil într-un joc precum Assassins Creed însă a-l prelua în God of war ar fi însemnat sa îi reduci mult din libertate lui Kratos fără a obţine un avantaj.Cu toate astea jocul foloseste sistemul, in care, in diferite momente ale jocului trebuie sa executi o serie de comenzi conform celor aparute pe ecran. Acest sistem este unul pe care eu il agreez in mod deosebit, asta pentru ca da o anumita cursivitate jocului si este de cele mai mult ori spectaculos. Ei bine Kratos trebuie sa execute astfel de comenzi, in general, pentru a elimina diversi adversari. Meduzele vor fi decapitate, Harpiile isi vor pierde aripile, oasele Sirenelor vor trosni, Ciclopii isi vor pierde ochiul iar Minotaurii vor avea capetele strapunse de sabii. Pe langa spectacolul de care vorbeam acesta este si un bun prilej pentru a infatisa violenta caracteristica jocului. O singura observatie: Minotaurii sunt extrem de rezistenti si dupa prima parte a jocului e aproape imposibil sa ii strapungi cu sabia, lucru ce a devenit usor iritant pentru mine. Daca vom compara acest joc cu God of War II, nu putem sa nu observam o rigiditate a primului fata de al doilea. Tipurile de atacuri ale inamicilor sunt limitate, iar, asa cum spuneam, loviturile de gratie tind sa fie greu de realizat uneori. De asemenea pentru a le executa trebuie sa fi chiar langa adversar altfel risti sa nu il prinzi, chiar daca esti foarte aproape. Din cele de mai sus reiese si varietatea adversarilor intalniti pe parcursul jocului.
In materie de inamici principali (cunoscuti ca monstrii sau sefi de stagii) jocul se arata usor zgarcit. Ei sunt in numar de trei: Hidra, Minotaurul si desigur Ares. Recunosc faptul ca as fi dorit mai multe confruntari de acest gen.
I.A. este progresiva, la primul grad de dificultate jocul nu ridica probleme majore chiar daca vei pierde ceva vieti pe parcurs. Gradul doi isi face simtita dificultatea in ceea ce priveste inamicii principali dar si sub-bossi. Lupta cu Ares tinde sa fie frustranta pe nivelul secund asta datorandu-se in mare parte sistemului inadecvat de lupta cu sabia. Fara combourile cu care esti obisnuit manevrarea noii arme devine stangace. Acest aspect necesita ceva mai multa atentie din partea programatorilor, dezvoltand o mecanica ceva mai accesibila. Inca nu am terminat jocul pe nivelele urmatoare dar daca dificultatea e direct proportionala atunci e clar ca iti vei toca nervii, nu atat pe parcursul jocului cat in lupta finala!
Camera, element esential intr-un joc 3D, este impecabila in God of war. In nici un moment nu ii poti reprosea nici cel mai mic lucru, indiferent ca antieroul nostru este sursprins din spate sau lateral.
Jocul este in principiu unul linear, usor diversificat ( escaladari de ziduri, mers pe funii si puzzeluri de un nivel accesibil), ideal din punctul meu de vedere. In ceea ce privesti intinderea lui as zice ca este una medie, nu egaleaza un joc precum Resident Evil 4 dar in mod cert la final esti multumit de probele pe care le-ai avut de depasit.
La acest capitol cred ca nu gresesc spunand ca acest joc este surclasat doar de fratele lui, God of war II, a carui grafica este de departe cea mai buna din generatia sa. Lasand aceasta observatie, jocul este greu de criticat, meniul are o prezentare compacta, la fel si bara de viata si energie. Personajul principal este redat in detaliu, de o prezentare minutioasa bucurandu-se si inamicii principali precum si cei obisnuiti. Peisajele sunt fermecatoare pe tot parcursul calatoriei (cu minusuri abia sesizate in prezent, la o generatie distanta de momentul lansarii, si care tin de planul foarte indepartat si asta doar in anumite portiuni cum ar fi primul nivel). Grafica reda cu realism brutalitatea si sangele reprezentativ pentru acest joc.
Sunt doua situatii in care vreau sa reiau un joc: daca acest lucru imi da acces la o serie de bonusuri (un alt final, un alt costum etc) sau daca jocul este deosebit. Ei bine God of War indeplineste ambele criterii. Are diferite grade de dificultate, fiecare din ele iti da acces la o parte din bonusurile in cauza si mai important ca orice, acest joc este cu siguranta exceptional. Singurul lucru care m-a oprit sa nu il termin de doua ori consecutiv este faptul ca aveam la dispozitie God of War II. Eu as zice ca se impune cel putin terminat pe fiecare grad de dificultate fara a pierde ceva din satisfactia initiala.
God of War se prezinta ca fiind unul dintre jocurile de top ale generatiei sale. Nu trebuie ratat de catre iubitorii de mitologie greaca si de impatimitii genului de aventura-actiune a caror satisfacite este garantata.
Gen: acţiune-aventură.
0 comentarii on "God of War"
Trimiteți un comentariu