sâmbătă, 16 iulie 2011

Alice Madness Returns

Publicat de Ionutz la 08:26
POVESTE: 7/10

Alice Madness Returns se joacă puţin cu povestea clasică pe care o cunoaştem cu toţii. Astfel Alice este o tânără orfană a cărei familie a murit în incendiul ce le-a distrus casa. Chiar dacă nu îşi mai aduce aminte circumstanţele în care a scăpat în acea noapte Alice nu exclude posibilitatea ca ea să fie vinovată de acel incendiu.
Ulterior Alice este dată în grija unui psihiatru care încearcă să o determine să treacă peste acele evenimente nefericite. Totuşi protagonista are alte planuri. Ea vrea să afle cu orice preţ ce s-a întâmplat în acea noapte iar pentru asta trebuie să parcurgă un corupt ţinut al minunilor: psihicul ei.
Cu o idee destul de originală Alice Madness Returns avea şansa unui titlu cu potenţial. Din păcate acesta se risipeşte destul de rapid pe parcursul aventurii asemeni misterului central.

GAMEPLAY: 7/10

Aventura începe din pădurea magică şi continuă prin ocean, ţinutul de jad, castelul reginei de Cupă, culminând cu casa de păpuşi urmată de confruntarea finală. Aceste cinci niveluri conţin secţiuni 2d, de tip aventură precum şi shootere. Chiar dacă diferite ca design problema acestora, ca de altfel a întregului joc, este repetitivitatea pronunţată a acţiunilor. Astfel Alice va trebui invariabil să se deplaseze (prin sărituri graţioase) de pe o platformă pe alta până la punctul în care se află o manetă ce îți deschide calea în continuare. Din acest punct continuă spre următorul, fiind necesar ca uneori să îţi coordonezi acţiunile astfel încât să te încadrezi într-un anumit timp. Chiar şi porţiuni palpitante cum ar fi derdeluşurile pierd din intensitate după primele două curse. Posibilitatea de a se micșora, pe care Alice o are încă de la începutul jocului, descoperind trasee ascunse sau platforme invizibile, devine și ea monotonă în scurt timp. Datorită acestor elemente de repetitivitate nivelurile vor părea cam lungi cam cu 20 de minute înainte de a se termina cu adevărat. Excepţie face nivelul al patrulea, plin de savoare şi deosebit de estetic. Global porţiunile de platformă chiar dacă nu ies din tipare sunt bune. Camera este şi ea bună cu precizare că înaintea unei sărituri va trebui să fixezi camera spre platforma pe care doreşti să ajungi. În caz contrar va fi foarte greu să te orientezi în timpul săriturii.
Din fericire luptele vin şi ele în compensarea monotoniei. Jocul este prevăzut cu un sistem de fixare a ţintei pe adversar, o eschivă eficientă. Armele sunt originale şi mult mai important trebuie combinate frecvent pentru a învinge diferitele tipuri de inamici întâlniţi. Astfel cuţitul de bucătărie este cel mai rapid iar calul cu mâner (asemenea unui ciocan) poate distruge anumite ziduri şi trece prin garda duşmanilor. Armele cu rază mare de atac sunt pepiniera (ce funcţionează asemenea unei mitraliere ce se încinge daca e folosită continuu) şi ceainicul, un adevărat aruncător de grenade. Fiind nevoit să combini în permanenţă aceste arme şi căutând noi tehnici pentru a învinge adversarii luptele nu pot deveni monotone.
Trebuie spus că diversele categorii de inamici apar treptat şi au o dificultate progresivă. Între aceştia amintesc monştrii de smoală cu capete de păpuşi din ceramică, viespile samurai, ceainicele, soldaţii cărţi de joc, uriaşele păpuşi de ceramică etc. Exceptând confruntarea finală şi vreo două lupte mai deosebite nu există inamici principali.
Jocul depăşeşte opt ore la prima parcurgere, fiind puţin cam lung pentru ceea ce are de oferit. Putem menţiona una sau două situaţii ce pot fi privite ca puzzle-uri însă acestea sunt total incidentale.

GRAFICĂ: 8/10

Din punct de vedere estetic jocul nu stă rău. Cele cinci capitole sunt cât se poate de diferite ca design, bogate în detalii şi redate prin culori intense. Secţiunile în stil 2d sunt şi ele reuşite şi plăcute iar nivelul în care protagonista îşi măreşte dimensiunile este impresionant. Uneori însă se pot sesiza animaţii lipsă la mişcările lui Alice, precum şi cazuri în care, în urma unor sărituri aceasta rămâne prinsă de extremitățile unor platforme sau din contră aluneca de pe marginea lor. Aceste situaţii sunt însă limitate ca număr.

AUDIO: 8/10

Coloana sonoră are o notă stranie, foarte potrivită pentru subiectul jocului. Vocile sunt de asemenea reuşite, începând cu cea a lui Alice şi terminând cu cele ale Pălărierului Nebun şi a celorlalţi locuitori ai Minţii lui Alice. Totuşi mare parte din explicaţiile pe care ţi le dau unele personaje tind să fie plictisitoare întrerupând prea mult cursul evenimentelor.

REPLAY: 6/10

Nu prea există elemente care să vă menţină treaz interesul, jocul având încă de la prima parcurgere o serie de momente descurajante. Totuşi există posibilitatea de a juca varianta clasică a poveştii dacă o veţi descărca de pe net. De asemenea o serie de schiţe şi informaţii despre personaje vor fi disponibile la finalizarea jocului.

ÎN CONCLUZIE: Acest joc ne pune în faţa unei aventuri ce ne îndeamnă să aşteptăm momentele deosebite și care atunci când se produc atenuează secţiunile monotone precedente. Deci dacă sunteţi dispuşi să îi acordaţi o parte din timpul vostru şi aveţi şansa unei reduceri / închirieri eu consider că nu veţi regreta experienţa.

MEDIA: 7.20/10
Gen: acţiune.

0 comentarii on "Alice Madness Returns"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez