Ne regăsim într-o lume în care natura a acaparat coloşii de sticlă, metal şi cimet ce în prezent domnesc peste o mare parte din suprafaţa Terrei. S-a aşternut o oarecare linişte, ocazional întreruptă de una dintre navele de sclavi ce traversează cerul albastru, senin. Aceste nave sunt populate de diferite tipuri de roboţi controlaţi de o inteligenţă artificială a cărei voinţă, vom vedea în final, este interpretabilă. Sclavii, ei bine aceştia par a fi oamenii ce au supravieţuit războiului şi care acum, puţini la număr, trăiesc izvolaţi sau în grupuri restrânse.
De pe o astfel de navă evadează personajele principale, Monkey (un bărbat dotat cu forţă fizică şi o armă de temut) dar care aşa cum vom vede dă dovadă de compasiune şi sensibilitate şi Trip, o adoleşcenţă firavă dar în acelaşi timp un geniu al tehnicii. Iniţial Monkey este forţat să călătorească alături de aceasta (fiind controlat de un dispozitiv electronic) însă cu timpul între cei doi se formează o legătură puternică cu care vei empatiza imediat!
GAMEPLAY: 8/10
Jocul se bazează în totalitate pe colaborarea dintre cei doi protagonişti. Când se ajunge într-un punct periculos Trip scanează imprejurimile cu ajutorul unei libelule mecanice atrăgându-ţi atenţia asupra obiectivelor de atins. Pe de altă parte atunci când roboţii atacă, sarcina de a-i extermina, precum şi aceea de a o proteja pe tânără îi revine lui Monkey. Cu elemente de puzzel, de cercetare dar şi acţiune savuroasă, jocul atinge un echilibru de invidiat pentru alte jocuri ce se axează pe un singur segment.
Monkey poate folosi arma pentru a arunca proiectile (fie energetice, fie de anihilare a scuturilor cu care sunt înzestraţi unii roboţi), lucru ce dă o notă strategică unor confruntări. Poate para loviturile, execută eschive şi are o serie de combouri. Chiar dacă toate abilităţile, precum şi viaţa pot fi upgradate, seria de combouri rămâne oarecum limitată şi doar în parte compensată de un atac prin încărcare şi de o serie asemănătoare celei din Ninja Gaiden 2 (diferenţa fiind că aici ea devine activă după mai multe lovituri consecutive).
Varietatea continuă prin posibilitatea de a neutraliza anumiţi roboţi şi de a-i folosi ca scut sau armă, existenţa secvenţelor de finish fiind şi ea plăcută. Există porţiuni în care Monkey foloseşte un disc energetic (în genul unei plăci de surff) pentru a urmări diferiţi inamici, a parcurge zone scufundate în apă sau pur şi simplu pentru a se deplasa cu o viteză extremă. Toate aceste pasaje sunt palpitante, adrenalina urcând simţitor.
Diferitele locaţii pe care la străbaţi nu lasă loc monotoniei: oraşe distruse, mlaştini, cimitire uriaşe de maşini, nave zburătoare, clădiri abandonate, sau sate cu un farmec aparte. În câteva momente întâlnim şi deja consacratele mini-game-uri (pentru a finaliza un adversar sau pentru a o ajuta pe Trip). Există momente în care trebuie să te ascunzi după diferite obiecte aflate în mişcare sau să utilizezi o serie de maşinării. Jocul face în permanenţă eforturi pentru a îţi da mai multe opţiuni, lucru ce nu poate trece neapreciat. Uneori eşti încurajat să treci neobservat pe lângă inamici, în alte cazuri fiind nevoie de ajutorul lui Trip pentru a le atrage atenţia suficient cât să te poţi apropia. Trebuie menţionat că în momentele de atac tu o controlezi pe Trip (îi poţi cere să te acopere sau să te urmeze etc). Sistemul camerei, deşi excelent în cea mai mare parte a jocului, poate fi uneori derutantă (însă nu în momentele cheie).
Inamicii sunt interesanţi (diferite genuri de roboţi, cu scuturi, arme sau tehnici variate). Între strategii există şi cea în care Monkey le distrage atenţia fluturându-şi mâinile şi strâmbându-se. Acest lucru îi va determina să atace la întâmplare cu o apărare redusă. Unii dintre ei pot chiar chema întăriri dacă nu sunt distruşi la timp. Inamicii principali sunt în număr de patru însă confruntările sunt memorabile (un robot, un câine şi un rinocer mecanic iar în final lupta cu un scorpion cu adevărat gigantic).
Jocul are o durată medie şi te îndeamnă, prin structura sa, să te bucuri de fiecare nouă misiune.
GRAFICA: 9/10
Aşteptările grafice sunt din ce în ce mai mari iar eforturile producătorilor de a ne surprinde trebuie să fie pe măsură. Enslaved este un titlu care nu dă înapoi la acest capitol. Modelele personajelor sunt poate printre cele mai reuşite pe care le-am văzut în ultima perioadă. Trip este incredibil de umană iar Monkey se bucură de detaliul unui personaj din Tekken 6 (cunoscătorii ştiu despre ce vorbesc!). Pigsy, ultimul membru al echipei a primit aceeaşi atenţie, cucerind prin verosimilitatea sa. Cei trei sunt deosebit de expresivi. În continuare clasele de roboţi sunt individualizate, mărimea lor este apropiată de cea a protagonistului, fiecare amănunt fiind evidenţiat.
Nivelurile sunt viu colorate cu o structură atractivă şi lipsite de bugguri grafice.
AUDIO: 8/10
Interpretările actorilor sunt deosebite întregind povestea pe care jocul ne-o prezintă. Coloana sonoră este plăcută, însă fără a uimi. De asemenea zgomotele de fundal şi cele specifice impactului sunt credibile dar uşor repetitive, mai ales spre finalul jocului.
REPLAY: 7/10
Jocul nu oferă recompense după finalizare, însă se poate relua pe un alt grad de dificultate. Pe nivelul normal este, în cea mai mare parte, cel puţin accesibil, rămânând doar nivelul hard pentru o dificultate sporită. O reparcurgere pe acest nivel, după un timp, va fi cu siguranţă, o adevărată plăcere!
ÎN CONCLUZIE: Enslaved combină cu succes o serie de elemente specifice unor genuri diferite de jocuri, zdrobeşte monotonia prin secţiuni variate de gameplay, toate reunite prin firul epic deosebit!
0 comentarii on "Enslaved"
Trimiteți un comentariu