miercuri, 13 martie 2013
Tomb Raider
Lara este la începutul carierei
sale de explorator iar grupul din care face parte e format din oameni cu
personalităţi, motivaţii dar şi etnii diferite. După puţin timp vaporul cu care
călătoresc este avariat iar protagonista naufragiază împreună cu o parte din
echipaj pe o insulă. Din acest moment situaţia scapă de sub control iar Lara se
vede nevoită să se adapteze din mers şi într-un timp foarte scurt la realitatea
din jurul ei. Cei ce stăpânesc insula sunt cât se poate de agresivi şi par să
aibă un plan clar cu privire la noii veniţi. Povestea formării protagonistei
este în cea mai mare parte un succes, învăluită în mister, cu personaje care, chiar
dacă nu uimesc, îşi găsesc locul în întregul aventurii.
Jucând T.R. eşti conştient
permanent că acesta este un titlu abia lansat, care profită de tot ce are mai
bun tehnologia în materie de grafică sau culoare. Insula pare nesfârşită şi
covârşitoare în acelaşi timp. Modelele personajelor sunt mai detaliate ca
niciodată, efectele sonore, precum şi vocile personajelor, sunt solide. Vizual
jocul mi s-a părut peste Uncharted 3 şi la fel de spectaculos. Controlul
personajului este intuitiv şi cât se poate de receptiv. Camera se ajustează
perfect.
Şi acum întrebarea pe care şi-o
pune toată lumea: T.R. egal Uncharted? Răspunsul este nuanţat. Regăsim o serie
de elemente precum cele ce ţin de prezentare, mare parte din mecanica de joc,
felul în care sunt gândiţi adversarii, posibilitatea de a aduna relicve sau
necesitatea rezolvării unor puzzle-uri. Totuşi, chiar şi în aceste condiţii,
T.R. este un joc cu identitate. În primul rând Lara evoluează în permanenţă,
lucru ce are corespondent în modul de joc (iniţial este neînarmată progresul
realizându-se prin intermediul unor quick time events, armele apar treptat iar
resursele sunt limitate). Sistemul complex de upgrade, în două direcţii: cel al
armelor, prin colectarea materialelor/părţilor componente necesare, şi cel al
abilităţilor protagonistei (rezistenţă fizică, receptivitate crescuta faţă de
elementele din mediu, atribute de luptă etc.), prin acumularea punctelor de
experienţa. Aceste se obţin prin vânarea diferitelor animale de pe insulă (nu e
cazul meu) sau prin eliminarea adversarilor (se acordă puncte suplimentare
pentru modalităţile de execuţie şi pentru abordarea stealth).
De asemenea, stilul jocului este
mai dur decât cel din Uncharted, pe măsură ce capeţi experienţă poţi debloca
pentru fiecare armă un anumit tip de execuţie al inamicilor, ce conferă
satisfacţii deosebite, Lara putând fi la rândul ei ucisă în diferite moduri de
către adversari (similar seriei Dead Space). Poţi aborda o serie de misiuni
secundare, asemenea celor din Assassins Creed şi care presupun în general
soluţionarea unui puzzle. Legat de acest aspect trebuie spus că puzzle-urile
din misiunile principale sunt reduse ca număr iar ca ingeniozitate sunt
inferioare celor din Uncharted.
După terminarea jocului ai
posibilitatea de a te întoarce, prin intermediul sistemului quick travel,
specific jocurilor de tip sand box, în diferite locuri pentru a completa
misiunile secundare, a descoperi relicve sau manuscrise. Ultimele sunt cele mai
interesante deoarece te ajută să înţelegi mai bine cadrul general în care au
loc evenimentele. De precizat că majoritatea inamicilor vor lipsi, motiv pentru
care această explorare nu este prea interactivă. Mult mai atractivă este o nouă
parcurgere a jocului, eventual pe un alt grad de dificultate, ştiind cum funcţionează
arborele de upgrade-uri şi cât de eficientă este fiecare opţiune. Cred deci că
jocul poate fi parcurs cel puţin de 3 ori înainte de aţi pierde interesul.
Modul multiplayer este unul mediocru.
Prequel-ul unei serii celebre are
întotdeauna un efect puternic asupra fanilor iar în cazul lui T.R. acest efect
pare să se generalizeze. Dacă ai jucat Uncharted 2 şi ai de ales între
Uncharted 3 şi Tomb Raider consider că Tomb Raider este alegerea ce se impune.
Punctaj: 9/10
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii on "Tomb Raider"
Trimiteți un comentariu