joi, 10 martie 2011

Prototype VS InFamous

Publicat de Ionutz la 22:24
Cele două jocuri au fost lansate aproape concomitent, la doar o lună diferenţă. Pentru mine va rămâne un mister, cum două jocuri, fără a avea posibilitatea de a se inspira unul din altul, au o structură atât de asemănătoare! Acesta este motivul pentru care prezenta comparaţie mi se pare utilă.

Epic, Prototype nu face decât să reia un clişeu, acţiunea gravitând în jurul unui virus ce transformă parte din populaţie în mutanţi (oare de câte ori nu am auzit asta?!).
Personajul principal se trezeşte, paradoxal, la morgă. Nu îşi aduce aminte prea multe despre trecutul său în schimb descoperă o serie de puteri ce îi permit să îşi metamorfozeze braţele în diferite obiecte ce pot fi folosite atât ofensiv, cât şi defensiv. În aceste condiţii începe drumul pentru elucidarea misterului în care se găseşte implicat.
Anti/eroul din InFamous se trezeşte în urma unei explozii ce lasă întreg oraşul în întuneric. Pe măsură ce îţi descoperi noile puteri, totul e cuprins de haos iar serviciile secrete se oferă să îţi permită să pleci din oraş dacă îi ajuţi să descopere cine se află în spatele atentatului. Astfel povestea începe să îţi stârnească, măcar puţin, curiozitatea…

În Prototype pentru a înlătura amnezia trebuie să intri în contact cu anumite persoane, unele dintre ele, putând fi absorbite pentru a îţi recăpăta fragmente de amintiri. Capacitatea de a absorbi diferite persoane se suprapune pe cea de a absorbi energie în InFmous, efectul fiind acelaşi, acumularea de viaţă. Totuşi în multe misiuni va fi necesar să absorbi o anumită persoană, pentru ca folosindu-i înfăţişarea să treci de un anumit grup sau să intri într-o anumită clădire. Ai posibilitatea să te mişti în voie prin tot oraşul, la nevoie folosind harta pentru a ajunge la următorul obiectiv. Poţi alege să îndeplineşti misiunile secundare pentru a acumula experienţă, acestea fiind iniţial interactive (asemănător sistemului din InFamous).
Sistemul de combouri este relativ simplu însă pe măsură ce dobândeşti noi abilităţi acestea tind să devină complicate şi greu de memorat (cele din InFamous sunt mai bine structurate şi mai accesibile). În cele din urmă vei recurge la cele mai eficiente. În continuare, chiar dacă admitem că atributele date de virus l-au transformat pe protagonist într-un Superman, ele par totuşi exagerate. Viteza lui poate fi explicabilă însă felul în care escaladează clădirile (de parcă ar merge pe un plan orizontal) este uşor ridicol. Chiar şi unele scheme par mult prea lineare, spre exemplu lovitura cu piciorul în faţă, ce pare a avea reacţie!
Inamicii asigură monotonia aceştia fiind practic trupele speciale din oraş, la care se adaugă specile de mutanţi. Camera este specifică unui joc platformă, identică cu cea din InFamous şi fără probleme. Jocul este cam lung pentru diversitatea pe care o oferă, însumând undeva la 15 ore.

Lansat în anul 2009, acest joc surprinde prin grafica simplistă şi uneori necizelată, ce abia atinge nivelul mediu al jocurilor din generaţia trecută. Culorile sunt în mare parte reduse la nuanţe de gri, clădirile sunt geometrice, lipsite de detalii arhitecturale. Elicopterele ce te atacă în repetate rânduri sunt şi ele rudimentare. Modelele soldaţilor sunt ceva mai bune, atingând alături de cele ale mutanţilor un nivel satisfăcător. Cel mai elaborat este desigur personajul principal. Singurele momente ce se evidenţiază sunt cele în care sunt folosite diferitele abilităţi de transformare ale braţelor însă chiar şi în aceste momente eşti rareori surprins iar culorile şi strălucirea sunt minime. În vreme ce designul cu iz de benzi desenate din InFamous a prins, cel din Prototype pare incomplet.

Sunetul este mediocru: atât în ceea ce priveşte interpretarea actorilor cât şi în originalitatea replicilor. Efectele sonore sunt ceva mai bune, impactul fiind reuşit în cele mai multe cazuri. Oamenii întâlniţi pe străzi se limitează de cele mai multe ori la ţipete şi rareori au vreo replică, spre deosebire de cei din InFamous, care interacţionau mai mult şi unde naraţiunea era fermecătoare.

Dacă trebuie să alegeţi unul dintre cele două vă recomand InFamous (mai atractiv, atât ca stil, mod de joc, precum şi ca fir epic), însă dacă nu deţineţi un Playstation 3, sau dacă genul va cucerit irevocabil, atunci puteţi să încercaţi şi Prototype!

Citeşte şi : InFamous

0 comentarii on "Prototype VS InFamous"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez