POVESTE: 7/10
Cred că scenariile apocaliptice de tip hollywoodian au atins nivelul de saturație al fiecăruia dintre noi. Primul episod al seriei se poate încadra cu ușurință în acest tipar: acțiune pe pâine într-un context banal. Marcus Pheonix, fost soldat judecat de un tribunal militar și condamnat la închisoare, este eliberat de un vechi camarad de arme. Motivul care justifică această acțiune este invazia ultimei așezări omenești de către o rasa de șopârle bipede și cu un intelect sporit.
Echipa străbate ruinele orașelor având ca destinație o fortificație de unde plănuiesc să genereze o explozie în lanț ce, speră ei, va duce la anihilarea inamicului. Atmosfera soldățească, cu tot ce presupune ea, este absolută! Exceptându-l pe Marcus (nici el la adăpost de critici), celelalte personaje sunt creionate generic, fiind foarte greu să îi distingi pe parcursul misiunilor și imposibil să empatizezi cu ei. Lucrurile sunt uneori salvate de replicile lui Marcus ce alături de expresivitatea acestuia fac dovada că sub armura soldatului dur există un om profund, conștient de evenimentele din jurul său.
GAMEPLAY: 8/10
Nu voi mai intra în detaliile legate de mecanica jocului deoarece aceasta a fost preluată cu fidelitate în Gears of War 2 iar în prezent o cunoaşte toată lumea. Sistemul de ascundere în spatele diferitelor obiecte din mediu, atunci proaspăt implementat, face şi în prezent o treabă deosebită. Camera este cea specifică jocurilor 3rd person fiind impecabilă. În varianta de cooperare pot apărea mici probleme de receptivitate a comenzilor în cazul în care doi jucători se înghesuie în spatele aceluiaşi zid. Această mică întârziere pe care jocul o are poate costa mult pe un grad de dificultate avansat.
Ca întindere jocul nu atinge media, având cinci misiuni principale cu o durată rezonabilă. La prima parcurgere am avut totuşi nevoie de ceva mai mult timp ca în cazul lui Vanquish (undeva peste 5 ore). Este un titlu care nu îţi dă posibilitatea explorării fiind necesar să urmezi un traseu bine delimitat.
Chiar dacă este centrat pe acţiune, lucru ce îi iese foarte bine, Gears of War ne oferă şi o serie de elemente ce reuşesc să rupă monotonia. Cel mai bun exemplu este un nivel a cărui parcurgere se face pe timp de noapte. Locurile întunecate ale acelei zone sunt infestate cu numeroşi lilieci vampiri al căror atac este fatal în condiţiile în care protagonistul întârzie mai mult de câteva secunde. Din acest motiv trebuie căutate obiecte inflamatorii ce pot lumina traseul. Traseele alternative sunt şi ele prezente chiar dacă nu atât de numeroase ca în al doilea episod. Existența unei arme deosebit de puternică, dar care poate fi folosită doar în anumite zone (având nevoie de un impuls trimis prin satelit), este un element de diversitate în plus.
Categoriile de adversari nu sunt numeroase, în general fiind vorba de soldaţi cu diferite arme, însă sub-şefii precum rasa Berserk sau alte creaturi uriaşe ce trebuie înfruntate, contribuie la întregirea atmosferei. Designul este variat.
Peste toate, I.A. este cât se poate de incitantă, inamicii se ascund cu repeziciune, înaintează strategic şi atacă brutal. Experienţa în doi oferă desigur satisfacții în plus.
GRAFICĂ: 8/10
Faptul că un joc din 2006 este competitiv și în prezent spune multe despre potențialul său grafic. Performanțele motorului Unreal, ce alimentează seria Gears of War, sunt incontestabile! Mediul înconjurător este credibil, dând o senzație de claustrofobie. Clădirile, dărmăturile par de neclintit. Culorile întunecate, carcasele mașinilor arse precum și detaliul acordat fiecărui traseu uimesc continuu. Totuși, se pot observa o serie de minusuri în mișcările protagoniștilor. La acestea se adaugă stilul puțin grosolan în care sunt redate personajele humanoide.
AUDIO: 9/10
Încă de la început efectele sonore au fost impecabile. Gloanțele zboară șuierând, creaturile scot sunete originale, fiecare armă are specificul ei iar coloana sonoră este reușită, punctând inspirat fiecare secțiune din joc și contribuind la atmosfera globablă. Vocile alese pentru protagoniști sunt specifice unor soldați în misiune, unele schimburi de replici fiind chiar savuroase, însă în alte situații sunt neconvingătoare fără a reuși să contureze suficient personajele.
REPLAY: 8/10
Jocul nu are valoarea lui Gears of War 2, fiind mult mai scurt și mai puțin variat decât acesta. Chiar și așa au existat o serie de pasaje interesante care să îl individualizeze. Gradele de dificultate sunt un argument pentru a îl relua în prezent deși acest lucru trebuie făcut cu atenție. În vreme ce campania solo este potrivită gradului normal de dificultate, o experiența hardcore este de dorit doar în condiții de cooperare, când atacurile, altfel fatale ale inamicilor, pot fi evitate datorită sistemului de salvare dintre coechipieri. Acest mod de joc este și cel ideal pentru a parcurge Gears of War cu maximul de satisfacții. Ultimul grad de dificultate este probabil chiar insane...
ÎN CONCLUZIE: În ciuda faptului că nu mai are intensitatea de acum cinci ani, când șoca o comunitate întreagă, Gears of War se prezintă ca un titlu solid, suficient de puternic încât să te determine să îl parcurgi cu plăcere!
0 comentarii on "Gears of War"
Trimiteți un comentariu