miercuri, 16 noiembrie 2011

Batman Arkham City

Publicat de Ionutz la 02:05
O glumă mortală

După evenimentele din titlul precedent Jokerul se zbate între viaţă şi moarte fiind devorat de substanţa pe care şi-o injectase pentru a-l înfrânge pe Batman. În paralel este inaugurat proiectul doctorului Strange, prin care o zonă a oraşului va fi izolată găzduind cei mai periculoşi criminali din Gotham City. Având unele suspiciuni Batman începe să investigheze motivele ce au dus la autorizarea proiectului. Lucrurile nu evoluează bine iar Jokerul reuşeşte să îi introducă în organism aceeaşi substanţă toxică, pe care în prealabil a avut grijă să o verse şi în sistemul de alimentare cu apă potabilă al oraşului. Batman are la dispoziţie un timp limitat pentru a salva populația, a se salva pe el şi al salva pe… Joker.
Întâlnirea cu adversari precum Pinguinul, Two Face, Mr. Freeze sau Clayface era aşteptată însă în unele situaţii aceste conflicte par incidentale, grăbite. Experienţa avută în universul lui Rashtaul nu are efectul lui Scarecrow din primul episod, iar misterul din spatele doctorului Strange este unul neconvingător. Rezultă o aventură firavă? Nu tocmai deoarece Jokerul reuşeşte să îşi facă datoria, cu aceeaşi originalitate, parcă inepuizabilă!

Mai mare şi mai bun

Dacă aţi crezut ca Arkham Asylum oferea un spaţiu de explorare vast (lucru nu departe de adevăr), atunci prezentul titlu o să vă uimească. Oraşul, dincolo de a fi o bijuterie a detaliului, ce reproduce cu fidelitate atmosfera din lumea cavalerului întunecat, este cu adevărat complex! Întinderea nu este singurul atu, profunzimea explorării provenind şi din faptul că anumite conflicte pot fi abordate diferit. Astfel poţi alege calea aerului plonjând pe adversari, poţi evita unele confruntări infiltrându-te în sistemul de ventilaţie, poţi surprinde inamicii cu tehnici multiple de neutralizare silenţioasă (acum doborând şi doi inamici în acelaşi timp). Numeroasele instrumente deţinute de Batman oferă şi ele varii abordări, strâns legate de mediul înconjurător. Desigur poţi opta pentru o luptă clasică şi plină de stil, diversificată acum prin combinarea loviturilor cu diferite arme precum harponul sau bombele fumigene.
Iniţial abordarea pe care jocul o impune poate fi descurajantă: descoperă ascunzătoarea Jokerului urmărind semnalul transmis de acesta, găseşte cel mai rece punct din oraş. Aceste două obiective implică explorare dar uşor atipică în sensul că nu ai un punct fix spre care te îndrepţi ci trebuie să te orientezi cu ajutorul indicatorului afişat pe ecran şi care se modifică în funcţie de direcţia pe care o adopţi. Aceste două misiuni pot fi dificile deoarece chiar dacă alegi direcţia bună indicatorul nu va fi prea exact. Mai precis, dacă survolezi oraşul e posibil să ajungi în cel mai apropiat punct de ţintă şi, neştiind în ce direcţie să te îndrepţi te vei rătăci riscând să pierzi mult timp când tot ce trebuie să faci este să cobori din punctul în care te afli sau să urci. Intercalate cu diferite lupte vei mai întâlni astfel de obiective dar acum, fiind obişnuit cu sistemul, le vei gusta şi chiar vei aprecia realismul cu care trebuie să depistezi urmele lăsate de diferite persoane într-un oraş imens.
Un alt aspect după care nu m-am omorât a fost ghidarea bumerangului electronic. Această opţiune întâlnită şi în alte jocuri (controlezi săgeata sau ghiuleaua tunurilor în Heavenly Sword şi glonţul puştii cu lunetă în Bulletstorm), pe care o savurez în general, am dispreţuit-o în prezentul titlu deoarece poate duce la momente plictisitoare dacă nu uşor frustrante.
Luptele sunt furibunde, cu adversari ce devin foarte uşor periculoşi atunci când atacă în grup. Diferenţa dintre ei e reprezentată în general de armele folosite însă putem vorbi de câteva clase de inamici bine individualizate. Abilităţile îţi sunt cu adevărat puse la încercare atunci când te confrunţi cu oponenți înarmaţi. Mai numeroşi şi prezenţi în circumstanţe mult mai variate faţă de titlul anterior aceştia sunt o adevărată provocare. Aici trebuie menţionaţi şi lunetiştii, indivizi răbdători şi care îl vor doborî aproape instantaneu pe Batman dacă va ieşi fără să se asigure din adăpostul său. Spre final va trebui să înfrunţi 15 astfel de inamici, ultima probă de trecut înainte de confruntarea finală.
Şi dacă tot am ajuns la confruntări importante menționez că Arkham City nu are foarte mulţi şefi de nivel. Aş fi tentat să spun că primul titlu a stat mai bine la acest capitol însă exista confruntarea cu Mr. Freeze, gândită magnific! Pe un distant loc doi ar fi lupta împotriva lui Rashtaul ce mi-a adus aminte oarecum de un şef din Shinobi (cunoscătorii probabil înţeleg unde ţintesc), însă recunosc, mă aşteptam la mai mult…

Arhitectură

Este greu să nu observi munca depusă pentru construirea, fie ea şi virtuală, a oraşului Gotham. Clădiri distincte, poduri uriaşe, străzi înguste, fabrici, apă etc. Având în vedere faptul că Batman se poate agăţa cu harponul său de aproape orice structură, detaliul clădirilor este pe măsura stilului abordat. De arhitectură putem vorbi şi când ne referim la modelele 3d ale personajelor, acestea fiind parcă inspirate din statuetele renascentiste. Batman Arkham City continuă deci estetica originală pe care a promovat-o primul episod şi o duce chiar mai departe prin culori reci dar intense și prin șlefuirea fiecărei mișcări.

Only you

Când majoritatea actorilor sunt cei din serialul de animaţie, în frunte cu unicul Joker (posibil la ultima apariţie dacă ne luăm după declaraţiile actorului), e greu să nu atingi culmi înalte! Nici conţinutul replicilor nu este de neglijat şi din nou revenim la Joker, cu glumele sale nebuneşti, clasice şi totuşi mereu proaspete, lucru nu uşor de realizat dacă ne raportăm la alte personaje. Mesajele audio pe care acesta i le lasă lui Batman sunt excepţionale, iar ultimul (disponibil în tipul genericului de final) este demn de un Grammy!
Celelalte efecte sonore sunt, ca de altfel şi în primul titlu, deosebit de intense. Coloana sonoră aminteşte de seria de animaţie.

Un oraş pentru toţi

Sunt suficiente elemente în Batman Arkham City pentru a atrage un segment important de jucători. Poţi explora în voie un oraş impresionant, abilităţile de stealth sunt indispensabile pentru a finaliza jocul putând fi extinse la întreaga aventură în aceeaşi manieră în care, mare parte din joc poate fi parcurs prin forţă brută. Misiunile secundare sunt consistente şi oferă diversitatea de care poţi simţii nevoia în anumite momente. Provocările lui Riddler te pun serios pe gânduri iar gradele de dificultate, începând cu cel normal (în anumite secţiuni) sunt competitive. Pentru cei care vor mai mult există capitolele ce o au ca protagonistă pe Catwoman. Ele aduc aminte de misiunile cu Ada, din Resident Evil 4. Aşa că nu mai pierdeţi timpul, jocul vă aşteaptă!

PUNCTAJ: 9.20/10

0 comentarii on "Batman Arkham City"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez