Interesant este faptul că personajul principal, Isaac, este un inginer şi nicidecum un militar. Din acest motiv situaţiile prin care acesta va trece, în încercarea lui de a ieşi din coşmarul în care este prins, vor fi cu atât mai şocante.
Înainte de orice altă analiză trebuie spus că acest joc reprezintă reuşita absolută de a transpune sentimentul unui film horror într-un joc video. Atmosfera este terifiantă şi nu de puţine ori, vei tresări la orice sunet suspect sau a unui atac neaşteptat. Un alt aspect unic este meniul jocului, acesta fiind contopit cu personajul. Vitalitatea este indicată de costumul pe care Isaac îl poarta, harta 3D (cam greu de folosit) este accesată tot prin intermediul costumului, acesta asigurând şi comunicaţia video dintre cei trei.
Inovaţia absolută este reprezentată de secţiunile în care Isaac, pentru a repara diferite mecanisme, trebuie să lucreze la gravitate zero. Fiecare salt crează o senzaşie nemaiîntalnită iar luptele sunt spectaculoase.
Atacurile sunt pe cât de simple pe atât de eficiente. Isaac va dobândi pe parcursul jocului o serie de arme ce pot fi upgradate în anumite centre speciale alături de costumul său de tehnician. Armele sunt foarte bine echilibrate, astfel forţa va sacrifica rapiditatea sau timpul de detonare. În unele situaţi este indicat să se combine două arme pentru a obţine un rezultat optim. Armele au o varietate rezonabilă şi nu cred că introducerea unor genuri suplimentare ar fi fost oportună. Isaac, mai are două tipuri de atacuri: lovitura cu patul armei şi cea prin care zdrobeşte sub picior creaturile rănite anterior. Atuul acestor atacuri este brutalitatea cu care sunt executate reuşind parcă să transmită atât disperarea cât şi ura pe care o resimţea personajul. Nu de puţine ori vei asista la atacuri al căror rezultat va fi secţionarea unor părţi ale corpului sau chiar la zdrobire acestora. De acest pericol nu este ferit nici Isaac, deci fiţi vigilenţi!
Creaturile cu care te întâlneşti în diferitele părţi ale navei sunt bine individualizate însă lasă puţin de dorit în ceea ce priveşte diversitatea. Acest lucru devine evident mai ales spre finalul jocului, moment în care vei fi atacat de aceleaşi rase însă mult mai agresive. Cred că ar fi fost indicat să mai fie introduse măcar câteva categori în plus pentru a satisface nevoia de diversitate. Ca regulă jocul nu are inamicii principali şi voi recunoaşte faptul că acest aspect reprezinză un avantaj pentru genul său. Extraterestrul a cărui mutaţie îi permitea să se regenereze devine un nemesis puternic şi suficient pentru Isaac. Menţionez aici şi lupta finală cu meritele ei ce reuşeşte să închidă cu succes cercul.
I.A. este bună. O mare parte dintre craturi atacă în viteză şi în general timpul de reacţie este unul scurt. Jocul are mai multe grade de dificultate ultimul fiind supranumit ”nebunie”, cu referire evidentă la agresivitatea creaturilor întâlnite.
Fiind vorba de un joc în care personajul este văzut la persoana a treia camera poate părea dificil de controlat necesitând un timp de acomodare. Dacă eşti un împătimit al genului nu vei avea desigur această problemă.
Jocul îţi permite sau chiar te obligă să te întorci în zone vizitate anterior, însă doar în limitele secţiunii navei mamă în care te afli, navă ce trebuie spus, este imensă. De multe ori pentru a rezolva problemele cu care te confrunţi trebuie să îţi pui creierul la lucru, motiv pentru care putem vorbi de existenţa unor puzzeluri.
Grafica nu prea lasă loc de critici, iar munca depusă pentru a reda în toată splendoarea acele camere cu gravitate zero merită recunoştiinţa noastră. Poate unele creaturi ar fi putut fi ceva mai detaliate dar aest aspect ar putea ţine la fel de bine de viziunea producătorilor.
Dacă vizionezi clipul introductiv vei fi impresionat de potenţialul artistic al acestuia. Contrastul imagine-sunet este absolut fiind evidenţiat tocmai de cântecul respectiv. Jocul nu are în gameplay niciun fel de coloană sonoră motiv pentru care fiecare uşă defectă sau obiect răsturnat îţi va face sângele să îngheţe. Strigătele diferitelor creaturi vor fi şi ele motiv de emoţie. Credeţi-mă, orice sunet în plus ar fi fost un defect.
Odată terminat jocul se poate relua cu toate armele dobândite până la final. Se pot încerca şi celelalte grade de dificultate pentru o provocare mai serioasă. Sunt o serie de înregistrări pe care dacă nu le-ai recuperat la primul joc, ai acum ocazia să o faci. Este cert ca acest joc oferă o experienţă ce se impune a fi retrăită, măcar de două sau trei ori.
Dead Space prezinţă o serie de elemente inovatoare, chiar şi pentru cei obişnuiţi cu genul acţiune-horror şi este la fel de atractiv pentru cei care nu agrează în mod obişnuit genul shooter. Se poate spune că are câte puţin pentru fiecare resuşind să se păstreze compact. Din aceste motive cred că el trebuie măcar încercat şi de cei mai reticenşi dintre noi!
Gen: SF-third person shooter.
0 comentarii on "Dead Space"
Trimiteți un comentariu