luni, 19 august 2013

ICO & Shadow of the Colossus

Publicat de Ionutz la 23:23

Shadow of the Colossus

Al doilea proiect al lui Ueda reprezintă continuarea spirituală a primului, prin care acesta îşi reafirmă intenţia de a oferi ceva cu totul diferit dar rămânând fidel temelor iniţiale. Într-adevăr, fără a avea personaje comune sau o continuitate evidentă, jocul are o serie de elemente identice: acţiunea se petrece într-un loc în general pustiu, dialogul este minim, evenimentele au în centru un băiat şi o fată, conceptul umbrelor este folosit din nou, ambele jocuri au personaje cu coarne şi, în cele din urmă, amândouă pun un puternic accent pe vizual. Unii fani au mers chiar mai departe susţinând că acest titlu este un prequel al primului.
Imaginile introductive ne prezintă un tânăr luptător ce traversează călare un ţinut misterios purtând cu el trupul iubitei sale. Călătoria se opreşte la un templu situat în mijlocul unui ţinut vast, unde tânărul invocă o entitate despre care se spune că poate reda viaţa celor morţi. Dormin îi promite să îi îndeplinească dorinţa dacă va reuşi să învingă cei 16 coloşi ce trăiesc în acel ţinut. În plus protagonistul este avertizat că preţul ce va trebui plătit este unul cu adevărat mare. Nu numai că informaţiile pe care le avem despre personaje sunt vagi dar după acceptarea condiţiilor de către protagonist, nu vom mai afla nici un alt amănunt până la finalul aventurii.
Astfel îţi începi căutarea într-un ţinut vast, de cele mai multe ori epic, uneori fascinant şi câteodată terifiant. Pentru a găsi fiecare colos te vei ghida după razele de lumină pe care le emite sabia ta, unde acestea converg acolo aflându-se şi colosul. În drumul tău nu vei înfrunta… niciun alt inamic. Pe lângă a fi o idee genială şi inovatoare, ea este şi explicabilă, cei 16 coloşi sunt cu adevărat copleşitori, total diferiţi între ei (de la uriaşi la creaturi mitice, dragoni, păsări, creaturi acvatice), cu agresivitate diferită  sau aproape inofensivi, ei reprezintă mai mult decât 16 lupte de final de nivel într-un joc clasic. Mai întâi va trebui să găseşti o modalitate de a te urca pe ei (moment în care aceştia devin platforma propriuzisă), uneori fiind necesar să foloseşti elemente din mediu, sabia sau arcul pe care le deţii. De multe ori victoria nu este posibilă în lipsa loialului Agro/Aguro, calul şi prietenul tău, un adevărat personaj al jocului. O dată urcat pe colos va trebui să rămâi acolo, lucru greu de realizat. Smuciturile şi încercările acestora de a se elibera îţi vor face rezistenţa să scadă, finalitatea fiind pierderea echilibrului. Atât viaţa cât şi stamina protagonistului vor creşte treptat acest lucru explicându-se prin fortificarea organismului. Pentru a-i doborî este necesar să le găseşti punctul/ele vitale (uneori o adevărată provocare, e.g. colosul al XV-lea), pe care să le străpungi cu sabia. Indiferent de colosul pe care urmează să îl înfrunţi un lucru rămâne constant: tu eşti cel care îl atacă, tu eşti agresorul! Fie că vei ajunge să te îndoiești de justețea acțiunilor tale, fie că nu, pe măsură ce înaintezi vei dori din ce în ce mai mult un singur lucru: să înaintezi mai mult și să afli deznodământul acestei aventuri epice!
Shadow of the Colossus, chiar dacă nu la fel de popular ca jocuri precum God of war 2, Darksiders sau Castlevania Lords of Shadows, fiind lansat în anul 2005 este un precursor al acestora. Poate că lupta lui Kratos împotriva Colosului din Rodos nu ar fi existat dacă nu ar fi existat coloșii din prezentul titlu. Jucând Darksiders, ce a reușit la rândul său să lărgească granițele unui joc de tip acțiune-aventură, nu poți să nu ai o strângere de inimă în timpul luptei cu viermele din deșert: cadrul e același, viermele e același, protagonistul este pe un cal negru, doar arcul este înlocuit cu un pistol. În continuare una dintre luptele finale presupune, urcarea protagonistului pe demonul rival găsirea și... străpungerea unor puncte vitale cu sabia. Mecanica de luptă cu giganții pe care Gabriel îi întâlnește în Castlevania Lords of Shadows este identică cu cea necesară pentru înfrângerea coloșilor. Desigur, toate aceste inserții sunt în realitate omagii aduse unui joc care a descoperit un tărâm nou în lumea jocurilor, și pe care acum mulți alții vor să îl viziteze și să îl pună mai mult în valoare.
Shadow of the Colossus nu uită emoția puternică din ICO, o preia și o duce mai departe amplificând-o. Povestea lui vorbește despre: egoism, iubire, sacrificiu dar mai ales despre consecințele multiple pe care le au acțiunile noastre. Este o bijuterie, un joc unic ce pur și simplu trebuie jucat!

Punctaj: 10/10

0 comentarii on "ICO & Shadow of the Colossus"

 

Jocuri, recenzii, trailere Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez